fuska med digital mätare?????

semheijn

MIKE
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
YZF R1 06
Hej

Ska antagligen ner till Tyskland å inhandla en R1 -01, hojjen har endast gått 678 mil :banana låter mystiskt tycker iallafall jag :confused: Så jag undrar går det att dra ner antal körda mil med Digitala mätare??? Tacksam för svar av någon kunning inom detta område :fatta! /MIKE

semheijn skrev:
2308032 Hej

Ska antagligen ner till Tyskland å inhandla en R1 -01, hojjen har endast gått 678 mil :banana låter mystiskt tycker iallafall jag :confused: Så jag undrar går det att dra ner antal körda mil med Digitala mätare??? Tacksam för svar av någon kunning inom detta område :fatta! /MIKE

ja det går

semheijn skrev:
2308032 Hej

Tydligen.

semheijn skrev:
2308032 Hej

Även i Sverige finns det all anledning att vara försiktig, men de som justerar sina mätare och inte upplyser om det gör något brottsligt. JI tyskland tror jag det tom kan leda till fängelse.
Titta in här får du se....
www.matarservice.com

semheijn skrev:
2308032 Hej

Får man fråga hur mkt personen som säljer den vill ha för rettan? Inte för det har med mätarställningen att göra men, är bara nyfiken :tungan

Räcker ju med att koppla ur den och köra cykeldatorn.. tyvärr är det ju inte svårare än så

Tja
Han vill ha 4800 euro!!!

Hej
Tack för länken...Men om man har Service bok på hojjen så står det ju vid vilka mil som hojjen är servad på så då har man ju lite å gå på om service boken är inkluderad lr???/MIKE

semheijn skrev:
2313221 Tja
Han vill ha 4800 euro!!!

Hej
Tack för länken...Men om man har Service bok på hojjen så står det ju vid vilka mil som hojjen är servad på så då har man ju lite å gå på om service boken är inkluderad lr???/MIKE

Du kan nästan räkna med att den är skruvad oavsett vilken dokumentation du får. Men är hojen fräsch för övrigt och verkar vara värd pengarna så är det ju bara att handla. Men kolla den NOGA, polarens import fick ett mindre roligt komp-prov när den visade 9-7-9-10, en gsx750...

semheijn skrev:
2313221 Tja
Han vill ha 4800 euro!!!
Låter inte alls så farligt dyrt, även fast man kanske bara sparar 5-10K kan man alltid dra ner på en minisemester :yoparty kanske nåt man ska göra nästa sommar :banana

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back