Fusk med mätarstälningen vid beg. försäljning

köpte min zx6r -06 iår med 200mil på mätarn garanterade finns många anledningar varför inte folk kör så mycket bara fråga, gör en egen besiktning och gå på känsla

Back in the days körde jag utan problem 1500 mil/säsong.

Det var tider det, förra sommaren rullade hojen 150 tämligen tråkiga mil.

Denna säsongen har jag kanske kört 350-400 mil på två olika hojar :P Tycker inte det verkar orimligt, har ändå försökt köra mycket

Hade Kawan ute på annons/ -05 som har 5800 mil på mätaren.
Fullservad och skött under åren.

ALLA som hört av sig tycker att det är alldeles för många mil och kan INTE tänka sig att den fortfarade kan funka kanon ???

Nu behåller jag den hellre..

Det blir väl nackdelen om alla fuskar, det blir en orealistisk nojja.
Körde en hoj (kawasaki) som inte var alls välskött och självservad, men nog fan gick den trots sina 7000 mil :P

Last edited:
Det viktigaste är att se till att oljan är ordentligt varm innan hojen belastas och gärna att hojen inte har ägts av en duktig bakhjulsåkare.

Jag har aldrig förstått hysterin med bakhjulsåkta hojar, exakt hur tar dom skada av det? Får dom inte tillräckligt med olja för att hojen är lodrät istället för vågrät eller vad är grejen? Att packboxarna tar stryk fattar jag men vad kostar det att byta, 1200 kr?

Jag har aldrig förstått hysterin med bakhjulsåkta hojar, exakt hur tar dom skada av det? Får dom inte tillräckligt med olja för att hojen är lodrät istället för vågrät eller vad är grejen?

Precis det är grejen. Det är förstås olika från modell till modell, men vet t.ex. att gammel-Bladen kunde råka ut för haveri på något av vevlagren på grund av detta.

Nash, din polare är en simpel jävla bedragare!

Jag är benägen att hålla med! Jag tycker det är ruttet men vad kan man göra... det va hans hoj och hans val, vuxen människa och han vet väl om riskerna för visst fan kan det vara bedrägeri det där?

Jag har aldrig förstått hysterin med bakhjulsåkta hojar, exakt hur tar dom skada av det? Får dom inte tillräckligt med olja för att hojen är lodrät istället för vågrät eller vad är grejen? Att packboxarna tar stryk fattar jag men vad kostar det att byta, 1200 kr?

Vid upprepade hårda nedslag så får ramen sprickor och tillslut finns risken att den går av.
De letar tom efter det på besiktningen för att se efter om det är ett problem på hojen.

Beroende på modell och om den är modifierad så kan det bli så att smörjning mm inte fungerar som det är tänkt vilket ger ökat slitage i motorn.

packboxar kostar om du har tur några hundringar/ben om du gör det själv men sätt ditt en repa eller liknande så kan det bli att det slutar med att man får byta hela benet i slutändan eller göra om det igen och igen och igen...
men packboxarna kommer du behöva byta oavsett vilket eftersom det är en del som förr eller senare kommer att börja läcka. kanske kan vara värt att poängtera.

kort sagt hojen är inte gjord för att köras på bakhjulet.
visst går det precis som jag kan sätta krossdäck och köra runt i sand med en cbr/r1 osv.
det går, men är det bra för hojen ?

Köp en rolig hoj då så du iaf kan få 150 kul mil.

Förstår din poäng.

Men jag hade en rolig hoj, den var kanon. Men då hojpolarna trillat av pinnen och studentpengen svider i pungen varje gång man startar hojen så blir inte nöjet lika stort, oavsett hoj.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park