Fur Hårt rockande knutters/knuttinnor

Metalmotard

Ibland full men inte alltid rulle!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
XT660X-05
Hallåsåja!
Tänkte tipsa om en sida där ljuv musik bor!
www.myspace.com/masugn
Bandet heter Masugn och jag spelar gitarr där.
Just nu håller vi på och repar inför att gå in i studion i början av maj och börja spela in trummorna till vårat debutalbum.
Låtarna på myspace är från förra demon, och ingen av dessa låtar kommer vara med på plattan, men se det som ett lite missvisande smakprov, eller bara ett soundtrack i natten =)

/MK

www.myspace.com/masugn

Inte min favoritgenre men klart skillat.

Jag ångrar varje dag att jag inte började spela gitarr i ung ålder.
Jävla dryg CP-unge som lyssnade på rave :(

Det är ju aldrig för sent att börja! Till skillnad från idrott så kan man ju bli rätt skillad på musik om man bara ger sig fan på det och övar övar övar övar....om
man har öra för det och intresse så är det ju bara att köra. Det blir inte roligare än man gör det.

Plattan som ska spelas in kommer vara waaay mer skillad, och mer proggressiv, med en del lugnare partier och influenser från allt från Nasum till Kent. :yoparty
Tack för kommentaren!

//MK

Det är ju aldrig för sent att börja! Till skillnad från idrott så kan man ju bli rätt skillad på musik om man bara ger sig fan på det och övar övar övar övar....om
man har öra för det och intresse så är det ju bara att köra. Det blir inte roligare än man gör det.

Plattan som ska spelas in kommer vara waaay mer skillad, och mer proggressiv, med en del lugnare partier och influenser från allt från Nasum till Kent. :yoparty
Tack för kommentaren!

//MK

Jag har börjat, relativt nyligen. Och även om jag inte är rätt person att bedömma, så kan jag nog säga att jag har öra för toner och lätt att lära mig.
I synnerhet som före detta skillad gejmer med tillhörande flinka fingrar och snabb koordination.
Men vad som gäller är ju helt enkelt att nöta, och det är jag inte bra på. Håller på varje dag, för att sen ställa gitarren ifrån mig helt i en hel vecka.
Knepigt utan pedagogisk hjälp också.

Plocklåtar som Sweet child of mine sitter fort, men jag fattar fortfarande inte hur man ska få akustiska låtar och rullande ackord över huvud taget att fungera. Det funkar om man apar efter en videolektion som exempelvis Next level guitar ger ut, men annars är det åt helvete.

Säg till när skivan kommer ut så tjöper jag den. :tummenupp

Hallåsåja!
Tänkte tipsa om en sida där ljuv musik bor!
www.myspace.com/masugn
Bandet heter Masugn och jag spelar gitarr där.
Just nu håller vi på och repar inför att gå in i studion i början av maj och börja spela in trummorna till vårat debutalbum.
Låtarna på myspace är från förra demon, och ingen av dessa låtar kommer vara med på plattan, men se det som ett lite missvisande smakprov, eller bara ett soundtrack i natten =)

/MK

www.myspace.com/masugn

Gött att höra! Lyssnade på er för nåt år sen, fick tag på nån demo, lät schysst..! Har själv precis fått skivkontrakt med Yggdrasil (http://www.yggdrasil-sweden.com) så nu är det snart dags för releaseparty o grejjer..! :yoparty

Gratulerar! Fan va kul. Vad är det för bolag? Ska kika in yggdrasil nu dårå =)

//MK

Det Germanske Folket heter bolaget, fick en rätt sweet deal faktiskt. De har bra distro också har jag fattat det som - jag har inte följt det hela mer än att jag vet hur det ekonomiska ser ut... :hihi

http://www.ureuropa.com ligger deras hemsida på, de har bara några få band, t.ex. Myrkgrav och Agantyr.

Har ni kontrakt eller kör ni ett självsläpp?

Last edited:

Äh, börjar man i för tidig ålder så blir man för duktig. Aldeles för duktiga gitarrister är ofta kassa på att skriva låtar och låter det för cleant så är det inte rocknroll!

Låter som en tysk 30-talstidskrift ;)

Skämt åsido...fett grattis!:)

Är ni baserade i Landskrona? Blir det några festivalspelningar häromkring för er del i sommar?

Lyssnade på er förra demo, det var en del riktigt fina grejor, lycka till med första plattan!

Varje gång jag hör Purple Skies blir jag skitglad..det påminner om det bästa av Creeps och sedan Strids röst!!! :hoppa Man kan inte annat än bli GLAAAD :yoparty

Jag har börjat, relativt nyligen. Och även om jag inte är rätt person att bedömma, så kan jag nog säga att jag har öra för toner och lätt att lära mig.
I synnerhet som före detta skillad gejmer med tillhörande flinka fingrar och snabb koordination.
Men vad som gäller är ju helt enkelt att nöta, och det är jag inte bra på. Håller på varje dag, för att sen ställa gitarren ifrån mig helt i en hel vecka.
Knepigt utan pedagogisk hjälp också.

Plocklåtar som Sweet child of mine sitter fort, men jag fattar fortfarande inte hur man ska få akustiska låtar och rullande ackord över huvud taget att fungera. Det funkar om man apar efter en videolektion som exempelvis Next level guitar ger ut, men annars är det åt helvete.

Säg till när skivan kommer ut så tjöper jag den. :tummenupp

Ahaa...inget tålamod? Jag ska ärligt säga att jag övar inte speciellt mycket heller...fast dom tekniker jag behöver sitter ju rätt bra. Sen så är det ju skönt att inte kunna allt ännu heller, så att man har något att göra regniga dagar framöver =) Om du kastar ett getöga på våran myspace (bokmärk vet jag;) )
framåt augusti så borde det börja hända grejer.

//MK

Det Germanske Folket heter bolaget, fick en rätt sweet deal faktiskt. De har bra distro också har jag fattat det som - jag har inte följt det hela mer än att jag vet hur det ekonomiska ser ut... :hihi

http://www.ureuropa.com ligger deras hemsida på, de har bara några få band, t.ex. Myrkgrav och Agantyr.

Har ni kontrakt eller kör ni ett självsläpp?

Okay! Vi har inget kontrakt, utan vi spelar in plattan först, och sen ska vi uppvakta några vi tycker är värdiga att ha oss i sitt stall =) Vi har ett bra samarbete med forne The Crown gitarristen Marko Tervonen och han hjälper oss göra en fet och ekonomiskt hanterbar produktion. Självsläpp är faktiskt något vi ändå funderar på, skönt att ha koll på allt lixom, och alla pengar går till oss, men å andra sidan är det en del jobb med det. Vi får se helt enkelt hur det faller sig framöver!

/MK

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!