Funnybiken, landmärke eller räjsbike?

hej

utloppet på turbon är det 50 ut på denna turbon eller är det tjockare grejjer
jag håller på att leta wiggings klämmor 2 tum eller 32 som dom kallar det för,är det något som du har kvar peter

Har suttit och kollat på några videos på tuben ifrån några tävlingar i Usa, men jag förstår inte riktigt hur växellådan fungerar på en funnybike:confused: Kör dom bara med 3 växlar?

Japp 3 växlar , Busan brukar köra med en 4 växlad

Ported shroud kallas denna typ utav kompressorinlopp

Bypasskanalerna leder in luften längre in på bladen , Ungefär som att kapa bladen på en båtpropeller

Detta gör att det går lättare att pumpa luft initiellt , När gashastigheten ökar så blir det stillestånd i dessa kanaler och kompressorinloppet funkar som ett vanlig

Detta breddar alltså kompressormappen

Japp 3 växlar , Busan brukar köra med en 4 växlad

Ported shroud kallas denna typ utav kompressorinlopp

Bypasskanalerna leder in luften längre in på bladen , Ungefär som att kapa bladen på en båtpropeller

Detta gör att det går lättare att pumpa luft initiellt , När gashastigheten ökar så blir det stillestånd i dessa kanaler och kompressorinloppet funkar som ett vanlig

Detta breddar alltså kompressormappen

Växlar ni med automatik typ någon givare som känner av varvtal och en luftcylinder? Eller växlar ni manuellt med växelförare? Det är ganska sjukt att ni vågar gasa som ni gör:yoparty

"Ported shroud" hjälper detta till och bygga ladd när ni startar?

Leckert :tungan

Lämnade in ram o sving till blästrare idag, det kommer inte bli din detaljnivå men man hoppas ju på någon form av förbättring jämfört med den 32 år gamla originallacken...

För er som INTE hänger på Facebook så kan jag medela att det blir Gargebarhäng med ÖL och pepparkakor i morgon kväll

( Lördag 14 / 12 ):fyllisar:rock:smasha:banana

Igår träffade jag Sören (Team Cheif) från Team Starta. Han pratade om Top Fuel och du tävlar i funnybike? Ser inte riktigt skillkanden men antar att ni inte tävlar mot varandra?

Sören var väldigt trevligt och ödmjuk. Jag får nog skaffa mig större bollar innan jag ger mig på den leken... :3freak

http://www.youtube.com/watch?v=KFkDtuX5uUw

Last edited:
FunnyBike tävlar faktiskt mot Topfuel i EM

Det krävs dock att man har kört 6 sekunders repor innan för att få köra där

Rickard Gustavsson ( RG enginering ) har ju faktiskt vunnit EM minst en gång i mot dessa Fuelers

6,32 tror jag Rickard körde som snabbast

Fuelarna kör ju höga 5 or då dom fungerar , Men driftsäkerheten är väl något lägre

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT