Funny Bikes, SM i Sundsvall

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2-hjulig
Notera att reglerna för SM kräver minst 4 startande för att tävlingen ska räknas med i SM.

Deltävling 3 i Göteborg hade bara tre startande så det blev noll och intet av den tävlingen, Tullinge had bara 5 startande där det ingick 2 Pro Stock-hojar som inte kör regelbundet i FB, och blir det lika svagt intresse för Sundsvall (2 anmälda just nu) så ryker även den tävlingen.

Det är inget bra scenario för ett fortsatt SM i klassen nästa år så det vore kul om fler Funny Bike-åkare kunde skruva ihop sina hojar och åka till Sundsvall.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Funny Bikes, Tullinge

pwillen skrev:
Notera att reglerna för SM kräver minst 4 startande för att tävlingen ska räknas med i SM.

Deltävling 3 i Göteborg hade bara tre startande så det blev noll och intet av den tävlingen, Tullinge had bara 5 startande där det ingick 2 Pro Stock-hojar som inte kör regelbundet i FB, och blir det lika svagt intresse för Sundsvall (2 anmälda just nu) så ryker även den tävlingen.

Det är inget bra scenario för ett fortsatt SM i klassen nästa år så det vore kul om fler Funny Bike-åkare kunde skruva ihop sina hojar och åka till Sundsvall.

MVH
PiPPi

Angående Tullinge SDC så var det 7st FB och där av 2st pro-stock. Tyvärr var det bara 4st cyklar som fick kvaltid. Jag för min del kraschade kopplings korgen och när den var lagad så var det lördag kväll och för sent att kvala in.

// Forra

Forra skrev:
Angående Tullinge SDC så var det 7st FB och där av 2st pro-stock. Tyvärr var det bara 4st cyklar som fick kvaltid. Jag för min del kraschade kopplings korgen och när den var lagad så var det lördag kväll och för sent att kvala in.
Tack för korrigeringen, så då var det t.o.m. en mindre startande än jag skrev och hade inte Örjan och Anders varit på plats och testat inför Hockenheim så hade det alltså inte blivit en SM-deltävling i Funny Bike i helgen.

Att få se Funny Bike som SM-klass även i framtiden kräver alltså mer hojar än vad har varit fallet och det vore riktigt trist om det föll ur nu när det börjar gå riktigt fort i FB både när det gäller ET och hastighet.

MVH
PiPPi

måste erkänna att jag blev jäkligt sugen att damma av mitt gammla funnybikeprojekt efter helgens åka

Stämningen och kamratskapen i depån har blivit helt enorm
och får en verkligen att vilja knåpa ihop nåt å "steka" :) med

Har varit upp på vinden å kollat min gammla långswing för slicks å weelibars
( har gått 8.40 på gammelhojen) men den passa inge vidare ,kräver nog en del annpassning hehe men året e inte slut ännu :D

Ps Tack för ölen Pippi

andersson turbo skrev:
Stämningen och kamratskapen i depån har blivit helt enorm och får en verkligen att vilja knåpa ihop nåt å "steka" :)
Jo, flerdagarstävlingar är inte bara trevliga p.g.a. racingen på banan. Kul att träffas till slut och fler Funny Bike-åkare är ju inte fel. Det som också var kul i helgen var ju Peter Westins nya PB på 7.55 och en repa på över 303 km/timmen och det med 60-fotare på över 1.40 vilket kan jämföras med Pro Stock-hojarna som är nere på under 1.20 med högre ET & lägre hastighet så det verkar finnas mer att ta.

Vete katten varför den stora skillnaden i 60-fotstider när det går så snabbt och fort vid 402 meter. Kopplingstyp? Forra?

MVH
PiPPi

tydligen skrev jag fel så jag tar väl bort då :(

Last edited:
Annsan R1 skrev:
Nu vill jag bara att du uppdaterar dina uppgifter INNAN du skriver sådana här inlägg om denna tävling hädan efter Mvh Ann ansvarig för mc-sektionen SHRA Sundsvall.

qe? :confused:
har jag gjort nå fel?
isf tar självklart bort?

jajaj..va 5,85 elle nå sånt..tänkte typ en sek fel :rolleyes:
392 i slutfart..mer fel?

Last edited:
Annsan R1 skrev:
Den uppgift du hänvisar till här var den ENDA du hade rätt i.

fölåt då :( kan väl upplysa istället då?
196 team sa speakern iaf :confused:
harley drags minns jag inte från förra gången men kanske va då oså? inte lika många isf :)

Last edited:
------------------------------------------------------------------------------
Plac Klass Nr Namn KvalTid Hast Vs-Index Diff R-Tid
------------------------------------------------------------------------------
1 PSB 1 FREDRIK FREDLUND 8,724 257 1,484 0,000 0,149
2 PSB 28 NISSE LAGERLÖF 8,735 271 1,495 0,011 0,257
3 PSB 2 LARS ENLUND 8,739 259 1,499 0,015 0,235
4 PSB 13 DENNIS HOLMGREN 8,785 259 1,545 0,061 0,167
5 PSB 11 ANDERS BLANCK 8,798 278 1,558 0,074 0,147
6 PSB 25 MATHIAS BOHLIN 8,847 260 1,607 0,123 0,433
7 PSB 4 TOMAS HEDMAN 8,887 253 1,647 0,163 0,375
8 PSB 17 PETER ENCRANTZ 8,975 275 1,735 0,251 0,648