Funktion hos main jet och secondary main jet på Keihin CV förgasare

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
hej
går den snålt på lättgas o små gaspådrag ,byt det ipressade/senare förgasare skruvat lågfart munstycket,
olika tekniker, att göra en gänga ( M3 tror jag) eller plåtskruv o dra ut munstycket ,är nog ett 35 som sitter i , gå upp till 48 ,några nr upp för taskig bensin resten till din maskin
(visst venturi teorin stämmer vid för låg gashastigehet)
fet på tomgång,,du har säker skruvat ut blandningsskruven för att kompensera för det klena lågfartsmunsycket 1varv --- 1. 1/4 ska vara tillräckligt på tomgång ,tomgång är det närmaste original man kommer när det är modifierat med diverse luftfilter trim osv
 
Last edited:

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu har jag inte hunnit köra så mycket men den går överlag fett på tomgång och som fetast vid små gaspådrag och fiskörning just över tomgång. Snålningen sker vid stora gaspådrag just i början och under uppvarvningen för att sen gå nedåt igen till hyfsat vettig blandning åt det fetare hållet.

Min karriär som modellflygare blev aldrig av även om visa grejer inhandlades, hade turen att hitta en tankflaska och den är nog perfekt att använda för att att testa prima genom förgasaren. Får söka vidare för jag tror jag ska ha en backventil nånstans.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top