Funktion hos main jet och secondary main jet på Keihin CV förgasare

hej
går den snålt på lättgas o små gaspådrag ,byt det ipressade/senare förgasare skruvat lågfart munstycket,
olika tekniker, att göra en gänga ( M3 tror jag) eller plåtskruv o dra ut munstycket ,är nog ett 35 som sitter i , gå upp till 48 ,några nr upp för taskig bensin resten till din maskin
(visst venturi teorin stämmer vid för låg gashastigehet)
fet på tomgång,,du har säker skruvat ut blandningsskruven för att kompensera för det klena lågfartsmunsycket 1varv --- 1. 1/4 ska vara tillräckligt på tomgång ,tomgång är det närmaste original man kommer när det är modifierat med diverse luftfilter trim osv

Last edited:
Nu har jag inte hunnit köra så mycket men den går överlag fett på tomgång och som fetast vid små gaspådrag och fiskörning just över tomgång. Snålningen sker vid stora gaspådrag just i början och under uppvarvningen för att sen gå nedåt igen till hyfsat vettig blandning åt det fetare hållet.

Min karriär som modellflygare blev aldrig av även om visa grejer inhandlades, hade turen att hitta en tankflaska och den är nog perfekt att använda för att att testa prima genom förgasaren. Får söka vidare för jag tror jag ska ha en backventil nånstans.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT