Funktion hos main jet och secondary main jet på Keihin CV förgasare

hej
går den snålt på lättgas o små gaspådrag ,byt det ipressade/senare förgasare skruvat lågfart munstycket,
olika tekniker, att göra en gänga ( M3 tror jag) eller plåtskruv o dra ut munstycket ,är nog ett 35 som sitter i , gå upp till 48 ,några nr upp för taskig bensin resten till din maskin
(visst venturi teorin stämmer vid för låg gashastigehet)
fet på tomgång,,du har säker skruvat ut blandningsskruven för att kompensera för det klena lågfartsmunsycket 1varv --- 1. 1/4 ska vara tillräckligt på tomgång ,tomgång är det närmaste original man kommer när det är modifierat med diverse luftfilter trim osv

Last edited:
Nu har jag inte hunnit köra så mycket men den går överlag fett på tomgång och som fetast vid små gaspådrag och fiskörning just över tomgång. Snålningen sker vid stora gaspådrag just i början och under uppvarvningen för att sen gå nedåt igen till hyfsat vettig blandning åt det fetare hållet.

Min karriär som modellflygare blev aldrig av även om visa grejer inhandlades, hade turen att hitta en tankflaska och den är nog perfekt att använda för att att testa prima genom förgasaren. Får söka vidare för jag tror jag ska ha en backventil nånstans.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back