Funktionär på SO 9-11 sept

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Fick pm från Tom (Catman) tidigare idag där han undrade lite över om jag ville vara funktionär på sista SO't på Gelleråsen, jag som ändå ska dit (som åskådare var det tänkt...) funderar allvarligt på att ställa upp. Som jag fattade det hela fanns en viss efterfrågan på folk som kunde ställa upp så vill ni hjälpa till tycker jag ni ska kontakta Tom för mer info. Tror att vis ersättning utgår, dock mer av en symboliskt storlek men det känns inte som det avgörande i sammanhanget.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Riktiga män är då och glor på SM-finalen i motard på Kinnekulle :fakta ;) :pannkyss
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Jag är redan funktionär, jobbar i sjukstugan fre-sön. Titta förbi om du har tid. :tummenupp

Tror att det kan vara kul att vara funktionär, dom står ofta bra till och kan se racen på nära håll.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
måste man va med alla dagar

Som jag fattade det är det uppskattat med folk på fredagten. De som ställer upp under helgen måste nog vara där båda dagarna, kolla med Tom om du är intresserad och vill veta mer.
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
erik skrev:
Som jag fattade det är det uppskattat med folk på fredagten. De som ställer upp under helgen måste nog vara där båda dagarna, kolla med Tom om du är intresserad och vill veta mer.
Är de petiga på det viset så innebär det ju att de inte är i så stort behov av folk.
Kan man bara en dag så är det ju en gubbe mer än ingen gubbe just den dagen iaf. :va
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Kyckling skrev:
Är de petiga på det viset så innebär det ju att de inte är i så stort behov av folk.
Kan man bara en dag så är det ju en gubbe mer än ingen gubbe just den dagen iaf. :va

Visst är en dag bättre än ingen men risken finns nog att många halvintresserade bara ställer upp en dag och gissa vilken. Tävlingsdagen såklart....
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Har pratat lite mer med Tom

Följande krävs av dig som ska jobba:
Sunt förnuft.
Lyda order från de mer erfarna.
Kunna behålla lugnet även om allvarliga olyckor sker.
Oömma kläder (långbyxor...) samt arbetshandskar.
Sjukvårdskunnig personal finns (däribland Dr. Kjell) så den biten behöver inte vi bekymra oss över)

Kan man bara en dag och dessutom är oerfaren är det fredag eller lördag som gäller. Dvs ingen får göra sin första dag som funktionär under tävlingsdagen, är man däremot med under hela helgen ska det vara ok att vara med på racedagen. Man bestämmer inte själv var man hamnar så det kan bli så att man inte hamnar på samma postering som sin kompis men Tom har lovat att ingen av de andra bits... Det brukar vara så att vi starka och tuffa män bärgar hojar medans flickorna flaggar m.m.

Ersättning utgår med 350 kr/dag, mat ingår. För den som vill bjuds det på grillat under fred. och lörd. kväll. Övernattning var lite sent att ordna nu men det är väl ändå inte aktuellt för oss som bor i Örebro.

Den som vill veta mer skickar pm (ange även telefonnummer) till Catman då det är han och hans fru som vet detaljerna kring detta. Lovar du att du kan ställa upp ser du även till att hålla ditt löfte.

Jag har inte riktigt bestämt mig än men jag kommer att hjälpa till minst en dag (=lördag med tanke på vad jag skrev om nybörjare och racedag) men eventuellt kör jag alla tre dagarna beroende på... Det vore kul om några till kunde tänka sig att vara med.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Kjelle skrev:
Tror att det kan vara kul att vara funktionär, dom står ofta bra till och kan se racen på nära håll.

Dom säger själva att det är bästa sättet att uppleva racing på.
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Hej på er.

Hoppas på att det är fler som är intresserade av att hjälpa till på SO.
Bästa platserna för att se race'en.
MÅSTE ha info från Er som är intresserade senast den 30/8.

Att Mike o Co inte tar emot hjälp från oerfaret folk enbart på söndag, har med säkerheten att göra.
Han kan inte riskera att någon person blir handlingsförlamad eller inte klarar av sitt jobb under racedagen...dvs i skarpt läge.
Det är för mycket som står på spel.

Ev kan man ta med en oerfaren kille som står med en massa andra erfaret folk....det kanske går att lösa.
MEN helst ser vi/han att man kan jobba både lördag o söndag..

/Tom
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
det var tråkigt att jag inte kan vara med.. är både funktionär och har licens.. men jag har även molly den helgen
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Det är skitroligt att vara funktionär faktiskt. Racing på nära håll och trevligt sällskap. I 1,5 dag gjorde jag i princip inget alls (folk höll sig på banan) Fast i slutet av dages övningar var det två som fick för sig att krascha med kort mellanrum och sedan blev det en krasch med tre hojar inblandade.

Det var t.o.m. roligare än jag trodde så nästa år vore det kul om fler kunde tänka sig att ställa upp.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top