Funktionär på Anderstorp 1/2:a Oktober

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Så här heter det på ARC:s hemsida och tydligen i mail till klubbens medlemmar.
Så den som har lust får gärna komma dit och hjälpa till som funktionär. Hoppas Falkenbergs MK tar med sig flaggor och ett 20-tal funktionärer:rolleyes:

"Angående ERF 1-2 Oktober

050924-051002
Styrelsen vill meddela att ARC fråntagits ERF MC & BIL-helgen den 1-2/10. Detta på så sätt att ARC inte får tillträde till banan av SCS AB pga att man som klubb påstås ha dålig betalningsmoral. SCS ville därför ha hela banhyran förskottsbetalad senast den 16/9. Detta ansåg inte ARC möjligt då för många osäkerhetsfaktorer förelåg. ARC ´s förslag om betalning på tävlingsdagens morgon förkastades tveklöst av SCS. Detta innebär att ARC lider ekonomisk förlust, då intäkterna från denna helg tillfaller någon annan. Man har från SCS sida tillsammans med ERF´s koordinatorer utsett nya arrangörer för evenemanget. Falkenbergs MK kommer att arrangera ERF MC och Raceline Drivers Club kommer att organisera ERF BIL. Detta tycker vi är i högsta grad osolidariskt, men ingenting vi kan göra någonting åt. Detta innebär således att ARC tagit sin hand från den ERF helgen vad gäller såväl personal som material. Styrelsen förutsätter att det behov av funktionärer och material som krävs tillhandahålls av arrangörsklubbarna. I annat fall kan dessa tjänster hyras in av ARC, men skall inte ske på ideell basis till ARC ´s skada, det vill säga får vi inte del av kakan skall vi inte bistå med ingredienserna. Man skall inte köra en deltävling och eventuellt göra en vinst på vår bekostnad. Vi uppmanar härmed Er som får förfrågan att hjälpa till den aktuella helgen att tacka nej och hänvisa till styrelsen.

Denna artikeln är skriven av Johan Wernvik den 2005-09-24 19:11:00.
Kommentarer angående ovanstående mailas till johan.wernvik@swipnet.se"

Så alla som är intresserade, åk dit och hjälp till! Jag hörde ryktas om att FMK skulle betala 100:-/ dag men det är osäkert. Jag hjälper till gratis, oavsett vilket, om inte jag måste åka iväg på en annan tävling :huvet

vilken klubb ARC är! vi förare skall alltså bli lidande av arc och banbolagets gräl med att ingen medlem från arc hjälper till med detta arangemang alltså roadracingsportens bästa är inte något arc verkar intresserad av utan endast eventuella vinsten som arrangemang ger :tummenner
hoppas denna klubb aldrig mer får arrangera en tävling igen
med detta arangemang

Last edited by a moderator:
nr12 skrev:
vilken klubb ARC är! vi förare skall alltså bli lidande av arc och banbolagets gräl med att ingen medlem från arc hjälper till med detta arangemang alltså roadracingsportens bästa är inte något arc verkar intresserad av utan endast eventuella vinsten som arrangemang ger :tummenner
hoppas denna klubb aldrig mer får arrangera en tävling igen
med detta arangemang

Varför lånade inte ARC pengar till att betala i förskott? nu förlorar dom en guldkalv, ERF ger flis i kistan och det vet vi, detta beslut verkar inte alls genomtänkt, mera som att man slåss om hinkar och spadar i sandlådan.

GSXR1100R skrev:
Varför lånade inte ARC pengar till att betala i förskott? nu förlorar dom en guldkalv, ERF ger flis i kistan och det vet vi, detta beslut verkar inte alls genomtänkt, mera som att man slåss om hinkar och spadar i sandlådan.
Just precis. Visst är det löjligt? Varför i hela friden skulle arc få låna banan gratis när dom hela tiden "motarbetat" SCS? Småsaker hela tiden, små osynliga, varje tävling. Gå bakom ryggen... Och nu det här. Jag menar kom igen...

Bollox skrev:
Just precis. Visst är det löjligt? Varför i hela friden skulle arc få låna banan gratis när dom hela tiden "motarbetat" SCS? Småsaker hela tiden, små osynliga, varje tävling. Gå bakom ryggen... Och nu det här. Jag menar kom igen...
Mycket tråkigt att man inte kan komma överens, detta är inget annat än skandal.

Hur litet är ARC som förening om de inte har pengar att lägga ut? Eller jag kanske har fel att ARC inte är ett företag som sysslar endast med arrangering av tävlingar? Tycker väl att vinsten borde vara så pass hög att man kan lagra lite och vara förberedd på utgifter.

Last edited:
Hoppas det är löst tills nästa år och att ett press-meddelande skickas ut där det tas upp och en lösning visas. Annars borde nog vissa bli utbytta.

Swedie skrev:
Hoppas det är löst tills nästa år och att ett press-meddelande skickas ut där det tas upp och en lösning visas. Annars borde nog vissa bli utbytta.
Räkna med ett press-meddelade till dom som kör bil. Du får luska ut det själv, som vanligt, om du kör mc :rolleyes:

Mena, ok att arc "blivit av" med tävlingen, vilket är helt ok för mig, ser dom andra klubbar som sina konkurrenter så att dom inte ens kan tala om vart man ska anmäla sig istället, och underlätta lite för er som kör? Det är trots allt inte ens en vecka kvar. Men kolla ni på erf:s hemsida. Den som söker skall finna.

Swedie, trolla ihop den här tråden med den som handlar om anmälningen till Anderstorp :tummenupp

Last edited:
tyvärr så har verkar arc agerande vara en pågående trend för denna klubben dyrt som bara den att köra deras tävlingar
och säger vi förare något om deras prisläge så hotar de med att ställa in sitt arangemang kommer ihåg diskussionerna angående 2004 års sm arrangemang
och i år så fick väl de knappt köra på banan och så stack väl tidtagnings nissen hem pga shism mellen honom och klubben
nä jag betakar mig för denn klubbens agerande
gentemot sveriges roadracing förare

Vad krävs för att få organisera en tävling? Om det nu är så att vi kan ordna tävlingen själv. Årets kostnader vara sjukt höga och det är inte pga oljepriset och banan är inte nyrenoverad.

Swedie skrev:
Vad krävs för att få organisera en tävling?

En svemo ansluten klubb en domare och en drös funkisar som är det största problemet och så sjukvården

Tror det bästa hade varit om klubbarna samarbetade bättre med sm arrangemangen med en enhetlig organisation där någon i denna grupp har ansvar för olika saker typ någon för reklam ,osv
en klass sponsor för varje klass typ nordic castrol superbike tex samt bättre samarbete med de nordiska länderna.

Vad krävs då för att få ihop en seriös organisation där delaktiga har löner för att göra ett ordentligt jobb?

Nr12, kan du vänligen göra korrekta citat? Du tar med [ quote ] SAMT [ /quote ]. Då blir dina inlägg mycket enklare att läsa.

nr12 skrev:
Tror det bästa hade varit om klubbarna samarbetade bättre med sm arrangemangen med en enhetlig organisation där någon i denna grupp har ansvar för olika saker typ någon för reklam ,osv
en klass sponsor för varje klass typ nordic castrol superbike tex samt bättre samarbete med de nordiska länderna.
Vänta och se gott folk. Förhoppningsvis kommer ERF att bli minst lika proffsigt som SLC. :tummenupp Det är helt rätt tänkt :tummenupp

Swedie skrev:
Vad krävs då för att få ihop en seriös organisation där delaktiga har löner för att göra ett ordentligt jobb?

roadracing sverige är fullt av mäniskor som brinner för roadracing
typ Nordgren Torkel ,HW herrSundgren,
Åsa mm
Om man ska få till en organisation som funkar så måste alla klubbar ställa upp på detta
en gemensam serie med folk som som får ett tydligt ansvar för tex marknadsföring se till att funktionärer finns tillgängliga osv
detta kostar givitsvis pengar
dessa pengar får man ju försöka få in på att sälja ut klassern till olika klass sponsorer (det är säkert inte lätt men det gick i början på 80 talet)
till att börja med måste vi fixa en förare organisation
Mycket möjligt jag har fel men kan kanske vara värt att försöka för de med de rätta kontakterna.

:skrattaåt Får inte till det med citaten riktigt... :rolleyes:

Hursomhelst, det kommer att bli dåligt väder. Jag hoppas det kommer ett gäng glada som vill jobba som funkis! :tummenupp

Back