Funkis på anderstorp

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Någon som är intresserad av att arbeta som funktionär på anderstorp i sommar? Ni får precis som överallt, inte betalt på något sätt, men mat givetvis...
Licenskurs, gratis givetvis, den 2/4 mellan 09-16...

I första hand gäller det att få fram lite schysst folk till att bemanna, en av dom farligaste posteringarna, och antagligen en av dom mest händelserika, i Norden, dvs den efter flygrakan. :yoparty och förposteringen till den. (Bromspunkten). Lite tråkigare men betydligt lugnare. Jag använder den som viloplats för öronen... Men en väldigt bra plats att lära sig blåflaggen. Lite knivigt i slutet för det är mycket svårt att se därifrån...

Bollox skrev:
Någon som är intresserad av att arbeta som funktionär på anderstorp i sommar? Ni får precis som överallt, inte betalt på något sätt, men mat givetvis...
Licenskurs, gratis givetvis, den 2/4 första hand gäller det att få fram lite schysst folk till att bemanna, en av dom farligaste posteringarna, och antagligen en av dom mest händelserika, i Norden, dvs den efter flygrakan. :yoparty och förposteringen till den. (Bromspunkten). ...

Antar att du menar till SM:et? Jag ska kolla med min paraplytjej om hon har lust att vara flaggis..

mvh
/Jörgen

Jörgen Player Special skrev:
Antar att du menar till SM:et? Jag ska kolla med min paraplytjej om hon har lust att vara flaggis..

mvh
/Jörgen

Ja jag menar till SM:et först och främst, eftersom den kommer först. Men till alla tävlingar om man bara har intresse av bilar också. Det är alltid välkommet med nytt, hungrigt folk!

Bollox skrev:
Ja jag menar till SM:et först och främst, eftersom den kommer först. Men till alla tävlingar om man bara har intresse av bilar också. Det är alltid välkommet med nytt, hungrigt folk!

Det kan jag ju inte lova.. Det är lite långt att åka 15mil för att jobba gratis. Men SMet tror jag nog hon ställer upp på!
:)

/JPS

varför inte egentligen.. kunde ju va skoj att vara lite delaktig i kalaset.
fast det är ju en bra bit att åka ändå... funder å funderar

Jo. Det är en bit att åka från Vårgårda/Göteborg. Och man får inte betalt. Men. Det KAN vara en upplevelse, att ha gjort det. Jag har hållt på med det länge, och känslan jag fortfarande får på morgonen, första passet, när dom kommer mosandes nerför rakan. Ljudet... ahhh. Känslan av att vara så nära. Man är så nära så nära, ni anar inte. Det är nästan som att köra själv. Man ser, hör och känner hela saken med roadracing på ett helt annat sätt på postering, jämfört med läktare. Och som sagt. MIN postering är nog den grymmaste som finns. Höra nerväxlingarna, missarna, studsandet, kedjerasslet... Allt. Varje varv. Fan om jag ändå kunde beskriva det bättre.
Kom och prova. Jag har sett många nya funkisar under alla mina år, funkisar som jag tar under mina vingar, förklarar så gott man kan. Ser förväntningarna byggas upp. Sen brukar jag se deras reaktion när dom väl ser det jag pratar om. Ingen har hittills varit oberörd. Ändå är det sådana som förstår farten osv. Nästan alla låter så här:
"Nämen dra åt helvete"... Kom och känn med oss! :Bugar

Eftersom jag själv bor så långt ifrån så ska jag skicka brorsan som bor i småland istället :hihi

:squid Bra deal va!

Bollox skrev:
Jo. Det är en bit att åka från Vårgårda/Göteborg. Och man får inte betalt. Men. Det KAN vara en upplevelse, att ha gjort det. Jag har hållt på med det länge, och känslan jag fortfarande får på morgonen, första passet, när dom kommer mosandes nerför rakan. Ljudet... ahhh. Känslan av att vara så nära. Man är så nära så nära, ni anar inte. Det är nästan som att köra själv. Man ser, hör och känner hela saken med roadracing på ett helt annat sätt på postering, jämfört med läktare. Och som sagt. MIN postering är nog den grymmaste som finns. Höra nerväxlingarna, missarna, studsandet, kedjerasslet... Allt. Varje varv. Fan om jag ändå kunde beskriva det bättre.
Kom och prova. Jag har sett många nya funkisar under alla mina år, funkisar som jag tar under mina vingar, förklarar så gott man kan. Ser förväntningarna byggas upp. Sen brukar jag se deras reaktion när dom väl ser det jag pratar om. Ingen har hittills varit oberörd. Ändå är det sådana som förstår farten osv. Nästan alla låter så här:
"Nämen dra åt helvete"... Kom och känn med oss! :Bugar

låter fantastiskt underbart... GBG? tyckte du sa anderstorp...
ge mig datumet så ska jag kolla så jag inte är upptagen med bandet.
är jag bara ledig så är jag på.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar