Funkar Hornet 600 för mig som är 188cm?

360

Körkort 060601
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Ingen för tillfället
Min första post på detta forum efter en lååång tid som besökare.

För det första vill jag säga att jag har sökt, och läst de flesta trådar på detta forum om denna modell, MEN jag har inte kunnat utläsa just min fråga.

För dig som äger, eller ägt, eller bara provsuttit en Hornet med längden i min "klass", hur sitter man? (Dvs. 188cm/75kg)
Blir ju lite tveksam när det skrivs om den låga sitthöjden, att det är en tjej-mc osv...

Har ingen MC tillsalu i närheten av vart jag bor, och måste således skapa en tråd. Så, hjälp mig med lite information angående detta.

Tack på förhand,
Erik

Jag är 192 cm. och körde Hornet 600 förra säsongen. Visst är sadelhöjden ganska låg men viktigare tycker jag att knän och lår får plats i tankens "urgröpningar", och det fick mina på Horneten...

Det som är okey för en person kasnke inte känns okey för dig. Så det bästa/enklaste är ju att åka te närmaste mc handlare å bara provsitta eller leta upp nån hära som har en sån som du kan ta en sväng runt kvarteret med. :tummenupp

Lycka te!

//Mar

Jag är i din längd, och jag sitter rätt okej på cykeln. Jag har justerat bromspedalen så att den lutar mer nedåt, (hur jävla dumt lät inte det) så att det blir lättare att trampa till på den. Lång + hårda stövlar gjorde att jag tyckte att det var jobbigt att "få upp" stortån på bromsen. Nu sitter den lägre och jag kan liksom vika in foten för att trampa till. Fattar du inte så får jag väl rita en skiss.

Jo, det är ju helt sant, men eftersom jag har sån extrem hunger efter att få svar blev denna tråd ett sätt att stilla min undran.

Bra information grabbar, och som ett stort plus har jag precis hittat en -06 i Kalmar som jag gasar in till imorrn. Då kommer en följdfråga:
Är storleken densamma på en Hornet 600 -00 och en -06?

Edit:
Värt att nämna är att detta kommer bli min första motorcykel och är ännu inte särskilt påläst överhuvudtaget..

Last edited:
Mycket riktigt satt jag bra på denna mc, så nu blir det att börja leta objekt.

360 skrev:
2103219 Jo, det är ju helt sant, men eftersom jag har sån extrem hunger efter att få svar blev denna tråd ett sätt att stilla min undran.

Bra information grabbar, och som ett stort plus har jag precis hittat en -06 i Kalmar som jag gasar in till imorrn. Då kommer en följdfråga:
Är storleken densamma på en Hornet 600 -00 och en -06?

Edit:
Värt att nämna är att detta kommer bli min första motorcykel och är ännu inte särskilt påläst överhuvudtaget..

Formen på tanken ändrades 2003.. så viss skillnad kan det ju vara

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...