svårt det där har gjort det en gång på en yamaha raptor 700 det e inte lätt att gänga i aluminium va inte i den där raptorn satt något i vägen kan varit oljepump så man kom inte in med gängtapp så jag svetsade igen hålet o borrade ett nytt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä, vill man kan man köra med vanlig plåtskruv med gängtape på också men jag skulle ju helst inte vara utan en magnetisk plugg och gärna någorlunda fingängat så det inte kryper så mycket i gängan. Och ska man ändå laga kan man väl göra det ordentligt? Annars kan man lika gärna svetsa igen pluggen och kapa med vinkelslip varje gång man ska byta olja, det funkar ju det med.
hahah, annars finns de pluggar som är magnetiska och så finns det till och med fingängade skruvar TROTTS att de inte är speciella oljepluggar!!![]()
Fick montera loss trågen och åka på jakt efter nån som kunde hjälpa mig. Efter flera timmars letande o väntande så lyckades jag hitta ett ställe som inte hade semester samt hade tid att hjälpa mig. Minns inte namnet på stället, men på rutan stod det nåt om autoverkstad och låg brevid bilprovningen ute i Märsta.
så nu är allt tillbaka monterat och funkar kanon![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten