Bara motard på bana eller motard på allmänväg? Byta grejer i motorn gör man inte förens det är dags och en sån sak vet man inte när det blir, det kanske behövs efter 30timmar eller 100timmar. Ingrepp i motorn behövs väl inte göras innan 100timmar iaf, om inget skulle gå sönder i förtid.
Åka gata med en husa funkar men den slits fortare på grund av att den inte får lika bra smörjning om man ligger på jämna varv längre sträckor men kör man tex bana så ger man på gas sen släpper man ner varvet sen upp igen så håller man ju på men på gatan blir det ju mer jämn gas och då ligger oljan smetat på blockväggarna i och med att oljan "stänks" runt i motorn med hjälp av växeldreven och vevaxeln.
Har en polare som på sommar halvåret mest åker gata, höst/vinter/vår blir det grus, is, stubb och hans 650 -02 har nu rullat snart 90timmar, hittils har han inte haft några problem men det börjar nog bli dags att öppna motorn och byta lite lager mm. Min har jag kört stortsett samma med, grus, stubb, is, bana och en del gata men det blir bara mindre och mindre med gatkörning. Min har rullat 60timmar i min ägo och jag fick renovera motorn efter att en olje kanal i vevaxeln hade täppt sig så vevstakslagret höll på att skära, annars har jag inte haft nogra problem med den heller och det är en 650 -01