lasse kongo
Ny medlem
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=91277 rd läcker lite olja och vill inte forsätta köpa olja för 100kr litern
kan man ha detta i rd??
kan man ha detta i rd??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lasse kongo skrev:2097848http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=91277 rd läcker lite olja och vill inte forsätta köpa olja för 100kr litern
kan man ha detta i rd??
Trashcan skrev:2097896Nä. Den är alldeles för tjock, du ska ha 10w-40, det där är 80w-90, Dessutom är det bilolja som ganska säkert kommer sabba kopplingen på hojen. Ska du snåla så får du iaf köpa mc-oljan som dom har.
lasse kongo skrev:2098090tur du sa det!!
hittar ingen.... sökte på olja allt jag hittade var denna![]()
var finns det billig billig olja ??
Trashcan skrev:2098129Du är dålig på att söka isf, artikelnummer 36-440 . 39 kr tror jag den kostar, duger det?
Wargen skrev:2098213Jag vet inte hur bra deras växellådsolja är, men den oljan som ska in i cyllen som dom har till 2-T sotar igen hela avgassystemet. Har några polare som blivit utsatta för det![]()
precis varför svetsar du inte igen hålet?storcken89 skrev:2098259Annars är nog det bästa, miljövänligaste och billigaste att laga hålet![]()
![]()
Trashcan skrev:2098244Nä fy fan! Den skulle jag aldrig köpa. Tvåtaktsolja kan man lägga lite pengar på, det är den viktigaste oljan eftersom den smörjer hela vevparti+cylinder och kolv osv... Växellådsoljan känns inte lika viktig på nåt vis.
storcken89 skrev:2098259Annars är nog det bästa, miljövänligaste och billigaste att laga hålet![]()
![]()
lasse kongo skrev:2098515ähhhh jag kör på den billigaste 2-takts oljan från biltema i både båten och rd!!! olja är ju dyrt men aprilian tankas med castral tts för 140kr/L ?? känns onödigt till billigare saker
det läcker inte mycket, och jag vet inte var, så jag fyller på lite olja ibland
Trashcan skrev:2097896Nä. Den är alldeles för tjock, du ska ha 10w-40, det där är 80w-90, Dessutom är det bilolja som ganska säkert kommer sabba kopplingen på hojen. Ska du snåla så får du iaf köpa mc-oljan som dom har.
storcken89 skrev:2099011Men om det är hål nånstans i nån kåpa eller nåt så är det bara att använda kemisk metall, skitbra. Använde jag på oljetråget på crossen.
Men om det läcker mellan motorn och en motorkåpa går det att använda flytnade packning på tub, också skitbra.![]()
orka 140 spenn litern, köp 12 flaskor elr nått så får du dom för 100 spenn styck typ...lasse kongo skrev:2098515ähhhh jag kör på den billigaste 2-takts oljan från biltema i både båten och rd!!! olja är ju dyrt men aprilian tankas med castral tts för 140kr/L ?? känns onödigt till billigare saker
det läcker inte mycket, och jag vet inte var, så jag fyller på lite olja ibland
Mr Helmut skrev:2099300Jag körde på 90w140 och de va då min koppling höll. Quakerstate, men den oljan är allt annat än billig. Motul ,Quakerstate , Agip och IP de är topp oljor som dom som kör racing använder. Sen tycker jag att staoils olja är fin också.
Fattar inte problemet med att folk faktiskt vill hälla i biltemas olja... skulle jag ALDRIG göra.
men kålla, det står ju oxo typ 30w/ 40lasse kongo skrev:2119671hej alla kollade på flaskan stod på flaskan att det var till 4-takt..
så kan man hälla det i rd???![]()
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |