Fungerar PS2 Guitar Hero spel på PS3?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en PS3 och har redan Guitar Hero 3 samt Aerosmith spelen, har sett att det är grymma låtar på Guitar Hero 1 och 2. Dvs dom spelen som är till PS2....

Är det någon som har testat om dom fungerar på ett PS3 60gb (ihop med trådlösa gitarrerna)?

Visst kan jag köpa ett spel bara för o testa, men SÅ kul är det inte att bränna över 400:- på nått som kanske inte funkar alls.

Just PS3 60Gb har ju bakåtkompabilitet med PS2-spel så det är nog bara tuta och köra... så spelen kommar iaf funka garanterat, hur det är med trådlösa gitarren vet jag dock inte.

Jepp, att själva skivan fungerar tror jag också. Men fungerar inte gitarrerna blir det svårspelat.

Har frågat på andra forum också men ingen verkar ha testat detta, konstigt...

Gurorna fungerar inte hemma hos mig iaf, köpte gamla skivorna till ingen nytta :(

Ok, va trist. Finns ju en massa bra låtar på dom skivorna, tycker dom borde kunna lägga ut dom så man kan köpa dom över nätet med ps3:an...

Tack för hjälpen iaf! Slapp jag bränna 350:- på nått som inte funkar, får lägga dom pengarna på GH World Tour istället..

Ok, va trist. Finns ju en massa bra låtar på dom skivorna, tycker dom borde kunna lägga ut dom så man kan köpa dom över nätet med ps3:an...

Tack för hjälpen iaf! Slapp jag bränna 350:- på nått som inte funkar, får lägga dom pengarna på GH World Tour istället..

Detta var något som jag svor rätt rejält över precis då när jag hade köpt GHIII och
även ville lira mina gamla p2 GH spel...
Enligt Sonys sida så ska det nämligen fungera och det gör det så länge du spelar
med handkontrollerna. Vilket jäkla skämt!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti