Fungerar "no cut" krashpuckar...

zorn

gixxk1
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
GSXR 1000
Jag funderar på om "no cut" kraschpuckar fungerar (skyddar) lika bra som de som man måste göra hål i kåpan gör? Har sett bilder på att "no cut" puckarna kan vrida sig och göra stora skador på kåporna.

Är inte direkt sugen på att göra ett hål i min kåpa men om det är det bästa så vad gör man...

Någon som kan rekommendera bra "no cut" kraschpuckar till min GSXR 1000 -01 som inte vrider sig och gör skador på kåporna?
 
Kraschpuckar

Tjenare!

Jo,dom fungerar perfekt. Men av egen erfarenhet som jag har hört så ta en extra koll å se att du borrar rätt.... :huvet

Annars kan det bli en sådan har grej.... :va


Ha det bra å hoppas tipset var bra..... :tuttar


zorn skrev:
1898413 Jag funderar på om "no cut" kraschpuckar fungerar (skyddar) lika bra som de som man måste göra hål i kåpan gör? Har sett bilder på att "no cut" puckarna kan vrida sig och göra stora skador på kåporna.

Är inte direkt sugen på att göra ett hål i min kåpa men om det är det bästa så vad gör man...

Någon som kan rekommendera bra "no cut" kraschpuckar till min GSXR 1000 -01 som inte vrider sig och gör skador på kåporna?
 
Beror helt och hållet på hur dom är utformade. Kolla mera på konstruktionen/fästet, än på det faktum att du måste såga i kåpan eller inte....

Jag har haft både sk. "no-cut" puckar, och "vanliga" som var vikt sig vid krasher. Nu har jag precis köpt ett set med "no-cut" från Champ Industries som verkar sjukt mycket stabilare än något annat jag nånsin provat...
 
Mina no-cut som jag hade på ZX-10:an när jag highsidade i ca 90 fungerade alldeles utmärkt. Alu-plattan som själva pucken sitter på böjde sig lite, men pucken gjorde ändå sitt jobb. Det var trots allt en ganska våldsam krasch så det gick ändå åt en del plast och så, men både ram och motor fick inte en skråma! Utifrån mina erfarenheter kan bara rekommendera konstruktionen.
 
Back
Top