Fungerande GPS larm/spårsändare?

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
har själv en gps tracker som jag köpte på www.securitysweden.com den nya versionen ligger ute på deras hemsida nu, tog två flugor i en smäll för jag köpte gsm hemlarm / villalarm som jag har i garaget nu med fungerar klockrent.

gps trackern är där ingen månads kostnad på överhuvud taget så däröfr nappade jag, har inte hittat någon annan till det priset utan månadsavgift.

Mvh Cigge


Noterade att den kan larma om enheten "överstiger en förprogramerad hastighet".....ingen man talar om för hustru/flickvän då..... :tuttar
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Fasen jag ångrar att jag inte hakade på gruppköpet. Blir det ett till? Tror det lätt skulle gå att få ihop ett till...
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Kolla åxå på DEFA:s Tracking system DT20 och DT30, inte den billigaste på marknaden men definitivt (en av de) bäst(a)

http://aus.defa.com/se/tracking.html

Den säljs komplett med abonnemang och måste installeras av en auktoriserad installatör som samtidigt registrerar abonnemanget.

Snart kommer DT80 med inbyggd 3månaders batteribank.
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
http://www.guardsystems.se/

Batteriet behöver bytas efter 1 år

Kolla åxå på DEFA:s Tracking system DT20 och DT30, inte den billigaste på marknaden men definitivt (en av de) bäst(a)

http://aus.defa.com/se/tracking.html

Den säljs komplett med abonnemang och måste installeras av en auktoriserad installatör som samtidigt registrerar abonnemanget.

Snart kommer DT80 med inbyggd 3månaders batteribank.

Tycker båda dessa är på tok för dyra, 1000-2000:- tycker jag är ok för en sån här pryl. I mitt fall är det inte en ny hoj jag vill skydda så 4000:- blir svårt att motivera...
 

ZiggeHoj

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Den gps tracker som dom säljer på www.securitysweden.com köpte jag, det är så att GPS signalerna går igenom plast och tyg (allt som inte är skärmande) typ.. Men går inte igenom metall..

Så det går ju att placera den lite varstans..

Mvh
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Kan det tänkas bli ett gruppköp till?
Jag kan tänka mig att hålla i det om förra initiativtagaren inte vill igen.
Tar gärna emot PM på info om detta larm och om någon testat!
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Den gps tracker som dom säljer på www.securitysweden.com köpte jag, det är så att GPS signalerna går igenom plast och tyg (allt som inte är skärmande) typ.. Men går inte igenom metall..

Så det går ju att placera den lite varstans..

Mvh

Mao fungerar den ev INTE när hojen är inlåst i garage eller en container? :va

Fick du med adapter att koppla in på hojens elsystem för laddning av batteriet?
 

ZiggeHoj

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Mao fungerar den ev INTE när hojen är inlåst i garage eller en container? :va

Fick du med adapter att koppla in på hojens elsystem för laddning av batteriet?

Tjena.
Det finns inga GPS signaler som går igenom metall, men den gps:n på www.securitysweden.com gör att den sparar och skickar den possitionen som den senast fick och på så vid kan man ju se var hojjen befinnser sig om den är i tex ett garage osv.

Där är kablar till som man kopplar till batteriet och på så vis får GPS:en underhållsladdningen hela tiden.

Kontantkortet behöver man inte fylla på så ofta, det beror ju på hur många ggr man gör sökningar på hojjen. Men det kostar ju som ett vanligt sms.

Fet pryl :tummenupp

Mvh Zigge..

Det är denna gps tracker jag menar http://www.securitysweden.com/visa.php?kat=gps/02.txt&id=911

Finns två olika modeller, en bärbar och en för installation. Jag skickade ett mail till dom ang gruppköp och fick svar: Absolut kan vi arrangera ett grupp köp, priset är beroende på kvantiteten. Men om det är från en MC klubb så självklart ska ni få bra rabatt.
Mvh
www.securitysweden.com
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
har själv deras produkt och har testat den på bilen, i brist på väder för hojtest....och fungerar klockrent. Har inte testat deras programvara (vad det nu ingår för något) men via google earth kan man hitta position utan problem. Den fungerar även som utlovat om man fyttar fordonet, får meddelande direkt och sista kända positionen och man kan följa fordonet i realtid, dock blir det ju många sms men är det väl värt om man blir av med sitt fordon.

Att det funkar med kontantkort var helt avgörande för mig, priset inte så mycket....
Glöm inte att se till att det är laddat alltid och att kontantkort måste laddas årligen annars deaktiveras det.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top