Fundersam?

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Jag har en kawasaki GPX på 600 kubik. Strypt till en mellanklasshoj på 25kw. Får jag ha denna på uppkörningen?
 
Rolle85 skrev:
Jag har en kawasaki GPX på 600 kubik. Strypt till en mellanklasshoj på 25kw. Får jag ha denna på uppkörningen?

Är det en mellanklassuppkörning så ja, det får du.
 
hmm

Är du säker på det? Det är alltså för "A-med begränsad effekt" jag ska ta då. Jag är 20år, och får då inte ta de här rena "A-kortet" då man får köra obegränsat?....Någon pratade om att för mellanklasskort måste man köra 400kubik oavsett om den är strypt till 25kw, dvs mellanklashoj?! Verkar ju lite skumt menar jag om den nu är en mellanklass hoj så borde jag ju få ha den på uppkörning då de är den jag kör efter jag tagit kortet?!
 
Rolle85 skrev:
Är du säker på det? Det är alltså för "A-med begränsad effekt" jag ska ta då. Jag är 20år, och får då inte ta de här rena "A-kortet" då man får köra obegränsat?....Någon pratade om att för mellanklasskort måste man köra 400kubik oavsett om den är strypt till 25kw, dvs mellanklashoj?! Verkar ju lite skumt menar jag om den nu är en mellanklass hoj så borde jag ju få ha den på uppkörning då de är den jag kör efter jag tagit kortet?!

Minst 375cc (eller var det 380cc?) samt max 25kW, sen får inte effekt/vikt förhållandet överträda 0,16kW/kg.
 
Hmm okej....för de kittet jag köpte är ett strypkit till min modell av mc med diverse intyg som kostade skjortan för att den ska bli mellanklasshoj, dvs godkänd för 20 åring...hoppas på de!

En annan fråga, om man åker fast för fortkörning eller olovlig körning när man kör hoj, tar de ens B kort också då?

mvh Henke
 
Rolle85 skrev:
Hmm okej....för de kittet jag köpte är ett strypkit till min modell av mc med diverse intyg som kostade skjortan för att den ska bli mellanklasshoj, dvs godkänd för 20 åring...hoppas på de!

En annan fråga, om man åker fast för fortkörning eller olovlig körning när man kör hoj, tar de ens B kort också då?

mvh Henke

jajjamen, är du inom prövotid tar dom båda lapparna och så får du vänta en viss tid innan du kan ta om korten.

så ta det lugnt :)

/xf
 
mm okej, men vill du bekräfta de där andra jag skrev om mellanklasshoj? :tummenupp
 
hmm ok. Men de ska de ju göra då när jag reggar den...så att den blir godkänd för 20åring.
 
Rolle85 skrev:
hmm ok. Men de ska de ju göra då när jag reggar den...så att den blir godkänd för 20åring.

375cc och max 25kw som sagt ovan. Högre kubik är godkänt. Tog själv kortet på en 650cc mc med 25kw på registreringsbeviset.

Godkänd för 20 åring...när jag var 20 fick jag köra A obegränsat. Du menar nog godkänd för A (begränsat) eller 18 åringar
:tungan
 
Aha okej, de låter bra...då kan jag köra upp med min egna. Tjohej! :fyllisar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top