Fundersam

Skinnpåven

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC
Sitter just nu på jobbet och har det lite småtrist.. Sitter därför och läser igenom gamla inlägg på Sh för att fördriva tiden..
Hur som helst så är det ett fenomen som jag har uppmärksammat som förbryllar mig en smula..
Fenomenet i fråga är att under rätt många användares "användarinformationsruta" står det, under hoj, exempelvis Yamaha R1 *SÅLD*
Alltså, varför skriva dit något som man inte har? Prylen är ju såld för bövelen!
Detta är inte något nerklankande på dessa användare, utan mer en reflektion från min sida. Vore intressant att höra andra åsikter i frågan.

Vänligen :)
/Skinnpåven

Skinnpåven skrev:
2348372
Fenomenet i fråga är att under rätt många användares "användarinformationsruta" står det, under hoj, exempelvis Yamaha R1 *SÅLD*

Användaren kanske fortfarande känner att han kan relatera till andra med samma hoj. Dessutom kan man ju besvara andras nyfikna frågor om hojen. Jag har t.ex vid flera tillfällen fått frågor om min Ducati Monster av folk som funderat på köpa en likadan. Dessa frågor hade jag kunnat besvara även om hojen varit såld eftersom jag knappast glömmer allt om hojen så snart den bytt ägare. Hade jag däremot strukit informationen om monstret i profilen så hade ju dessa nyfikna personer inte fått svar på sina frågor...

korvgubbe skrev:
2348388 Användaren kanske fortfarande känner att han kan relatera till andra med samma hoj. Dessutom kan man ju besvara andras nyfikna frågor om hojen. Jag har t.ex vid flera tillfällen fått frågor om min Ducati Monster av folk som funderat på köpa en likadan. Dessa frågor hade jag kunnat besvara även om hojen varit såld eftersom jag knappast glömmer allt om hojen så snart den bytt ägare. Hade jag däremot strukit informationen om monstret i profilen så hade ju dessa nyfikna personer inte fått svar på sina frågor...

Jo, det låter mycket troligt att det ligger till på det viset.
Men i så fall kanske man skall rada upp varje hoj som man har haft sedan motorcyklist banan inleddes?
Nåja, tack iaf för att du tog dig tid att bena upp mitt huvudbry :)

/Skinnpåven

Skinnpåven skrev:
2348478
Men i så fall kanske man skall rada upp varje hoj som man har haft sedan motorcyklist banan inleddes?

Eller bara strunta i att radera de du skrivit upp men som du sålt?

Det är ju samma sak när man står utanför affären/på macken/vid korvmojjen och nån gammal gubbe kommer framglidandes(till fots självklart):

- Vad är det för hoj?
- En Ducati!
- Vad?
- D-u-c-a-t-i *pekar på den stora texten på bensintanken*
- Åhå, en sån där italiensk!
- jo..
- Själv körde jag engelskt. Hade en riktigt fin Norton(eller Triumph). Den gick som ett skott...
- åfan..
- Joru, det var väl iofs ett par år sedan bla bla bla bla...och så fortsätter gubbarna prata med sin nyfunna vän som har en hoj som är nästan lika fin som den de själva hade strax efter krigsslutet..
- Jag är ledsen, men jag måste dra nu innan mjölken surnar!...
*snabbt iväg*

Så för att använda Nokias gamla slogan:
"MC- Connecting people"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...