Funderingar.

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Hur använder jag min hoj egentligen? Jo, jag kör mycket långt, jag kör ibland aktivt, jag kör i alla väder. Är då en Busa rätt hoj, nja, inte så säker på det, fast roligare hoj, det tror jag inte det finns många av. Jaha, vad göra, in på blocket, denna bibel av annonssida. Leta lite, vill ha lite kusar, inte under 140 iaf. Vill ha väskor, vill sitta lite mera upprätt. vill kunna köra aktivt ibland.

Så jag har idag bytt in Busan mot en Yamaha fjr 1300, med väskor och hela kittet!

Bifogat

• 1031870971.jpg
    1031870971.jpg
    97.1 KB · Visningar: 47
Med tanke på mil du sätter och i ur och skur, så tror jag detta blir kalas:tummenuppEffektstark motor med och bromsar, chassi etc, går att köra aktivt med denna med de gånger den lusten faller på:)

Tycker du skulle skaffat en Goldwing istället, då hade du haft stereo och ac. Sköna fotöljer att sitta i för både förare o passagerare. Dom väskorna du vill ha och kanske också en dragkrok. :såjaponken

Tycker du skulle skaffat en Goldwing istället, då hade du haft stereo och ac. Sköna fotöljer att sitta i för både förare o passagerare. Dom väskorna du vill ha och kanske också en dragkrok. :såjaponken

Man ska inte ge sig på Berg när det finns småsten............:)

Aha, du menar att du skaffar en goldwing sen när du blir lite mer mogen. Lycka till med fjr:en den blir säkert jätterolig. Se bara till att skaffa touring rutan så du slipper vinddraget. :såjaponken

Man ska inte ge sig på Berg när det finns småsten............:)

Aha, du menar att du skaffar en goldwing sen när du blir lite mer mogen. Lycka till med fjr:en den blir säkert jätterolig. Se bara till att skaffa touring rutan så du slipper vinddraget. :såjaponken

Skulle var kul se tepåsen cruisa runt med passagerare på bana med fjr med kåpor, skulle väl gå lika fort som med busan med knä, kåp och väskskrap samtidigt:)

• Gilla
Reaktioner: SGM
haha.. lär väl vara kraschpuckarna på väskorna som tar i först. Sen såg jag att passageraren har ryggstöd.. lär väl knappast behövas pga axxet i den hojjen.. är väl mer om passageraren somnar efter att ha käkat för mycket kebab o wienerkorv.. ;)

Skulle var kul se tepåsen cruisa runt med passagerare på bana med fjr med kåpor, skulle väl gå lika fort som med busan med knä, kåp och väskskrap samtidigt:)

/me hoppas att jag inte går omkull på gröndal på söndag för då får jag äta upp detta.. :D

Last edited:
haha.. lär väl vara kraschpuckarna på väskorna som tar i först. Sen såg jag att passageraren har ryggstöd.. lär väl knappast behövas pga axxet i den hojjen.. är väl mer om passageraren somnar efter att ha käkat för mycket kebab o wienerkorv.. ;)

/me hoppas att jag inte går omkull på gröndal på söndag för då får jag äta upp detta.. :D

Ska du cruisa i snabb grupp..:vaJag är instruktör där, men vet inte om jag kan tillföra så mycket till dig:DKanske feedback från dig till mig istället:)

Då vet du att om jag kör om dig då så kan du ju alltid åberopa att "jag vinka förbi honom". ;) Om vädret blir bra kommer det bli en kanondag.. och du sportis bromsa färdigt innan kurvan nu det är ju en SMC kurs.. :D och kör inte direkt in i idealspåret direkt från depån som du gjorde på jiens filmning från förra året.. :krama

Ska du cruisa i snabb grupp..:vaJag är instruktör där, men vet inte om jag kan tillföra så mycket till dig:DKanske feedback från dig till mig istället:)

Skaru stå i depån eller skaru köra? :såjaponken

Jag kommer på söndag!!!!!!!!!!!!!!

Last edited:
Då vet du att om jag kör om dig då så kan du ju alltid åberopa att "jag vinka förbi honom". ;) Om vädret blir bra kommer det bli en kanondag.. och du sportis bromsa färdigt innan kurvan nu det är ju en SMC kurs.. :D och kör inte direkt in i idealspåret direkt från depån som du gjorde på jiens filmning från förra året.. :krama

Skaru stå i depån eller skaru köra? ;)

Jag tänker på alla "rookie" misstag hela tiden, så skall det inte inträffa..fint om man dragit med sig skit in i idalspåret och alla legat som käglor efter min framfart:DSkärpning Sportis:)

Vädret BLIR kanon!:tummenupp

Hela banan var ju rätt skitig sista körningen förra året.. nån traktor hade ju dragit upp lera på startmål. Sen blåste ju luftskydden in när man var på väg ut i högern efter "lång rakan"..

Tudor_66: jag räknar med dig på banan efter detta inlägget:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4901153&postcount=20

Är väl bara att dra på cruisecontrolen o toura runt?.. :såjaponken

Jag tänker på alla "rookie" misstag hela tiden, så skall det inte inträffa..fint om man dragit med sig skit in i idalspåret och alla legat som käglor efter min framfart:DSkärpning Sportis:)

Vädret BLIR kanon!:tummenupp

:va ............................... :rolleyes:
:) Med en turbo så går de säkert få ut en massa extra kaniner :tummenupp

/Notorisk trimmnörd som inte kan hålla NÅNTING orginal :D

Hela banan var ju rätt skitig sista körningen förra året.. nån traktor hade ju dragit upp lera på startmål. Sen blåste ju luftskydden in när man var på väg ut i högern efter "lång rakan"..

...nackdelen med att det är en motardbana, det dras in damm/jord, och blir det fukt på det... :näsblod

Personligen kör jag inte duccen i regn på den banan, oavsett hur bra träning det är. Det är min precious.

Jag behöver något billigt japanskt skit att grisa ned, alternativt en seKsförti. :hihi

Last edited:
hur smusslar man in en till hoj utan att tJeRingen ser den?

Säg att du har jättestor drule, då kommer hon att skratta så ögonen fylls med tårar, då tar du hem den när hon inget ser. Sen efter et par veckor så tar du fram den (hojen) och säger förvånat, vaddå, kommer du inte ihåg den här????:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon