Funderingar på högskolan???

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
På jakt!
Det kanske är dags att ta tag i sitt liv och bli nåt :va
frågan är bara vad?
Är ni fler som funderar om vad ni ska bli när ni blir stora?
Har stora funderingar på polishögskolan,just för att det finns så många vägar att välja när du är klar med plugget. trafipax kanske!! :lol nej skulle aldrig falla mig in.
Om ni gjort högskole provet kan ni ju skriva en rad om hur det var! lätt, svårt ska skriva det i höst.
mvh martin

Bjork skrev:
Det kanske är dags att ta tag i sitt liv och bli nåt :va
frågan är bara vad?
Är ni fler som funderar om vad ni ska bli när ni blir stora?
Har stora funderingar på polishögskolan,just för att det finns så många vägar att välja när du är klar med plugget. trafipax kanske!! :lol nej skulle aldrig falla mig in.
Om ni gjort högskole provet kan ni ju skriva en rad om hur det var! lätt, svårt ska skriva det i höst.
mvh martin

Det råder ett stort överflöd på akademiker för tillfället, många många som går ut arbetslösa.

Polis är inte så mycket att satsa på eller ?, dom får ta väldigt mycket skit i arbetet.

Bjork skrev:

En av de mest frustrerande detaljerna med Högskoleprovet är att en av delarna måste skrivas två gånger (som test inför kommande utgåvor).

Svårt att hålla motivation och koncentration uppe en gång till på "samma prov", då det kanske är helt onödigt. (Då jag skrev, var det dock prov nr:2 som visade sig vara det "äkta".)

burner skrev:
Det råder ett stort överflöd på akademiker för tillfället, många många som går ut arbetslösa.
Ja, men i gruppen akademiker finns ju massor av undergrupper. Det verkar t.ex. inte vara så stora problem att få jobb som civilingenjör inom nåt data/IT-relaterat.

Skolan ligger aldrig i fas med efterfågan ute i arbetslivet.

Satsa på nånting som du har fallenhet för, nåt du tycker är kul och som du passar till.

duckie skrev:
Skolan ligger aldrig i fas med efterfågan ute i arbetslivet.

Satsa på nånting som du har fallenhet för, nåt du tycker är kul och som du passar till.

visst har man ju funderat på att satsa så,men efterfrågan är ju groteskt lite 4-6 nyanställningar om året i hela sverige ganska lite bransch som jag vill arbeta inom. (yrkesdykare)
polis verkar ju så många inriktningar, om man nu skulle känna att man inte vill jobba med det man pluggat till hela livet? det bara snurrar i huvet!
:3freak :kocko :huvet :3freak :4skrika

Neb Jones skrev:
Ja, men i gruppen akademiker finns ju massor av undergrupper. Det verkar t.ex. inte vara så stora problem att få jobb som civilingenjör inom nåt data/IT-relaterat.

Jooo, just i de grupperna så är det mycket svårt.

I Örebro universitet där jag läser så hålls kursen FEK-A i aulan där ca 290personer får plats och den är alltid full.

Snacka om att gå en tuff framtid till mötes.

Jag känner inte EN ENDA EKONOM som har fått jobb de senaste 18 månaderna, tyvärr.

Högskole provet har vissa delar som e larvigt lätta men andra är svårare bara att prova att göra. Ska du som akademiker ha jobb ska du plugga produktutveckling eller biokemist det vet jag flera som fått jobb som och jag har själv blivit erbjuden jobb fast jag inte e färdig. Plugga inget klipp o klistra konst eller dyl för då lär du bli arbetslös. Du kan ju börja med att läsa lite fristående kurser ex james bond kunskap 5p, Öl, cigarr kunskap 5p styck, experimentell stickning 5p, latinska kläder 10p det e allvar dessa kurser finns. som du läser dessa har du ju en bra grund att stå på :hihi

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8