Funderingar om mer kraft gsx600F-88

soyo

soyo
Gick med
29 Apr 2007
Ort
ALVA
Hoj
Suzuki GSX600F
Hej alla glada .
har en gsx600F-88 trevlig att köra
på den sitter det orginal 2 pipor, tycker dock att de borde finnas lite mer ork/vrid inte för att jag gillar att köra på bakhjulet men de ska gå säger polarna som dock har -R modell
men nu måste man kasta ur kopplingen om de ska hända nåt..

följande frågor har jag

* hur ser jag om hojjen är strypt(enligt förra ägaren ska den inte vara det)?

* kan det vara ide att byta till ett 4-1 system(ekonomisk försvarbart )?

* på besiktningen sa de att de inte kunde se vad det var för motor (blink blink) så då kunde man skaffa en större och bara trycka i utan ändringar
vad ska man leta efter då utan att behöva bygga om nå tipps??

*eller ska man drevaom vet inte vad det sitter där i dag ?

*blev erbjuden ett 4-1 system som var hmm till en 750 av samma mod kan det vara något att testa ?

tycker den e hmmm lite orkeslös när man åker 2 på den... toppfart finns men har ingen tjusning i att ligga över 220km/h

har letat lite tipps info på nätet men de flesta har R maskiner eller större hojjar o är man inte så mekaniskt insatt i det är det en ren djungel..
meka kan jag men vill inte skruva på den om det inte är någon ide .


tacksam för lite komentarer och ideer
ha en trevlig sensommar
mvh Ari
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top