Funderingar om att äga mark

Dubbelspegel och jag tål oändligt mycket mer än vad du gör plus ett mer än vad du kan säga.

En dubbelspegel gör att det studsar tillbaka på dig. Du har alltså just besegrat dig själv. Under tiden du gjorde det har jag låtit mina underhuggare (jag har en egen fotklan) låtit gräva en hundra mil bred och hundra mil djup vallgrav runt ditt hus vars botten är fylld av krokodiler, robotramper och brinnande motorsågar. Flyga över den kan du inte heller. Om du undrar varför det är så mörkt ute så är det nämligen för att luften är full av jätte-stora getingar med gaddar av adamantium. Jag vet att du är rädd för getingar. Såå vad gör du nu?

Hmm, man skulle ju kunna upplåta en remsa till en liten grusväg som man sedan bevattnar så det blir en halvmeterdjup geggamojja med tjälskott i mängder.

Tänk vad vackert när alla börjar köra pickisar!

I annat fall ser länsstyrelsen till att där blir en väg på något sätt. Sen kan man ju pickupa sönder den jallafall.

En dubbelspegel gör att det studsar tillbaka på dig. Du har alltså just besegrat dig själv. Under tiden du gjorde det har jag låtit mina underhuggare (jag har en egen fotklan) låtit gräva en hundra mil bred och hundra mil djup vallgrav runt ditt hus vars botten är fylld av krokodiler, robotramper och brinnande motorsågar. Flyga över den kan du inte heller. Om du undrar varför det är så mörkt ute så är det nämligen för att luften är full av jätte-stora getingar med gaddar av adamantium. Jag vet att du är rädd för getingar. Såå vad gör du nu?

Dubbelspegel fungerar ju inte alls så. Jag gräver mig då bara rakt genom jorden med mitt superdyra borrfordon och du kan inte följa efter för du har inte något som klarar av att köra genom flytande magma. Nu kom jag ut i kina och skickar tusen fantastiljoner kärnvarpen som är insmetade i kurare och aidsblod och de siktar alla på ditt skrev. PANG TRRRRRRRRR BOOOOOM.

Att äga mark innebär bara skyldigheter men ger inga rättigheter.

Du är skylldig att städa den när folk har skräpat ner
Du är skylldig att betala skatt för marken
Du är skylldig att låta alla använda den i princip hur som helst utan att kunna påpeka dåliga grejer.

Du har inte rätt att använda eller sälja marken om inte kommunen tillåter det.

Du får inte bygga något på den utan att be om lov. Dock får grannarna runt om bygga på din mark utan att du kan göra något åt det. Dom kan få böta till kommunen men aldrig till dig.

Du har ingen rätt att kräva att folk ger faen i att spinnfiska där du precis lagt nät. Om dom ber dig fara åt helvete när du påpekar det olämpliga i detta så får du en reprimand för att du påpekat men domfår en klapp på axeln.

Jag kan forsätta hur länge som helst.

Bitter ? Nä, det tjänar inget till. Vi får samhället majoriteten (:rolleyes:) skapat.

P.S Om någon smyger omkring på din mark och hittar någon värdefull råvara så kan dom muta in din mark för gruvbrytning utan ersättning till dig eftersom man i Sverige bara äger ytan och inget av det som ligger under. :tummenupp

Last edited:
du har alldeles för lite att göra tror jag....:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park