Funderingar om 660 2006...

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Tjenare!

Funderade lite på KTM 660 årsmodell 2006...

Vad skiljer mellan 06 & 05 till att börja med?
Någonting alls?

Vevhusvetilationen...något man ska orka dra om eller så?

Något annat nån kan bidra med ang -06'an?

Får min nästa vecka och då ska den köras in...tänkte göra ett försök att köra in den sådär halvknasigt som det står i nån tråd....fullt på/avlsag etc...

Nakdelar med den metoden?

Mvh Jonas

Inte så insatt, men däcken är det ju skillnad på iaf.

Bättre på 06:an vad jag förstår.

Jao det visste jag, bra som faen....behöver man ju inte byta,ngt annat? :)

Kulgan skrev:
Får min nästa vecka och då ska den köras in...tänkte göra ett försök att köra in den sådär halvknasigt som det står i nån tråd....fullt på/avlsag etc...

Nakdelar med den metoden?

Mvh Jonas
Vadå knasigt !?!?! :4skrika :tungan

Finns bara ett par små nackdelar med den metoden.

1. Risk att bli påkörd bakifrån p.g.a. kraftiga avslag.
  2. Det luktar inte särskilt gott.
  3. Man kan redan samma eller nästa dag bli av med körkortet eftersom det är inkört och klart.

.

Ja man får väl leta upp nån liten bonnväg! :yoparty

full gas från första början har jag hört ska vara det bästa! :D
Fan blir väl gött med en 06:a ? Grymmast i stan.... :tummenupp

Ja satan!
Dagarna nu innan Fredag blir nog årets längsta!

Se till att fixa ett Motardkit nu bara! :yoparty

Fy f*n va vi ska kappköra på slangen :tummenupp Hehe, näe skämt o sido.. Avundsjuk som få e jag, men det blir till o införskaffa ny bakram o plast o grejs för min del, gillar det nya stuket som tusan! :tummenupp

Ja ska köra in den i helgen, sen får vi dra ut och leka lite! :yoparty

Kulgan skrev:
2110744 Ja satan!
Dagarna nu innan Fredag blir nog årets längsta!

Se till att fixa ett Motardkit nu bara! :yoparty

hehe, ja man får väl komma förbi och kika på vrålåket till helgen :tummenupp

jo ska se om jag lyckas hitta något vettigt kit att sätta på :gnissla

Är det nån första körning på G eller?

Nu verkar det som att jag inte kommer att få plåtarna förrän nästa vecka! :mad:

Har byggt om min 04 till 05 bakdelen....den blir några centimeter högre i sitthöjden vilket jag tycker är bra sen är stuket from 05 mycket rejsigare.
Det är lite "Lord" varning orginal tycker jag börjar se lite oldschool ut.
Lycka till på din nya 06:a !!!

Kulgan skrev:
2119506 Är det nån första körning på G eller?

Nu verkar det som att jag inte kommer att få plåtarna förrän nästa vecka! :mad:
Det ser inte ut vara någon körning på gång än, jag tittade i kalendern på http://www.umeaak.se/ och det såg väldigt tomt ut. Men jag hoppas det blir någon körning snart.

Nu har man hämtat den iaf!

Efter jävligt många dryga mil i en vito så har vi fått hem 2 st 660 -06 till stan

Resan började Fredag morgon kl 07.00 från Umeå, strax söder om Ö-vik stod det ett gäng polisbilar/brankår efter att nån knasboll bestämt sig för att stunta med en corolla från -89...

Resan fortsatte i rask takt och runt gävle var det dags för lunch på nåt jäkla Dragon Gate!?! Helmysko place...

Superfart ner mot Uppsala & Lelles spöregn hela vägen från Ö-vik...
Kom fram till Lelles vid 14 snåret, lagom till dom öppnade efter lunch.
Gick in och kikade lite på sortimentet för att sedan träffa Ragnar och göra affär!

Tillbringade ca 4 timmar inne på affären med att köpa plast olja, filter kläder mm...tiden bara sprang iväg!

Gjorde en avstickare in på ÖB och höll på att dö av skratt när den stackars kassören öppnade truten, den i särklass ljusaste mansröst jag hört betjänade vår kö och jag blev tvungen att smita förbi och skratta ifred med en Metro som täckmantel...
Jag vet...jag skäms lite....

Kom iväg runt 17.45 och det regnade fortfarande!
Satte fart mot umeå med 2 splitternya hojar i lastutrymmet & efter en kvart kom trafikolyckstanten på och sa att 2 bilar toksmällt på E4 strax norr om uppsala i höjd med Svista?
Fan fan fan tänkte vi nu kommer vi ju aldrig hem!!
Dock visade det sig att vi passerat med bara minuter före!!

Fortsatte norrut och efter ett antal dryga mil var vi hemma runt 01.00 på natten!!
Provade kicka igång dom med hjälp av Ragnars tips...taaadaaa hur lätt som helst ju!

Nu måste man bara vänta på plåtarna innan det blir åkning!!! :huvet

Som tur är har vi plastkit och en bakdel att göra om så det passar ju bra att göra innan det är åkdags!

So long!

/Jonas

Jaaaaa jag ska lägga upp lite....är på fyllan just nu och hopjen är en bit bort...men jag lovar att det kommer!!!

Back