Turbotrotteln
Medlem
Tror jag hamnat i rätt spalt för mina frågor.
Finns några saker jag funderat på varför man har, varför man gör osv.
1. Varför monterar man en "strumpa" på bromsvätske behållaren?
För att hålla bort fukt tänkte jag först.. men i efterhand så tycker jag det låter korkat, inte att hålla bort fukten det är ju bra.. men det gör den ju knappast när den blir blöt. Så finns det någon egenteligen anledning till varför den är där?
2. Varför gasar man upp hojens varvtal vid nerväxling inför en kurva ?
För att undvika bakhjuls släpp, minska slitage på koppling? Både och?
3. Jag ser vissa åkare, lägga ut ben och fot inför en kruva.. typ som i crossen. men för att sen gå tillbaka på fotpinnen och skrapa knä. Varför denna fot ut i första skedet?...
Simpi!
Finns några saker jag funderat på varför man har, varför man gör osv.
1. Varför monterar man en "strumpa" på bromsvätske behållaren?
För att hålla bort fukt tänkte jag först.. men i efterhand så tycker jag det låter korkat, inte att hålla bort fukten det är ju bra.. men det gör den ju knappast när den blir blöt. Så finns det någon egenteligen anledning till varför den är där?
2. Varför gasar man upp hojens varvtal vid nerväxling inför en kurva ?
För att undvika bakhjuls släpp, minska slitage på koppling? Både och?
3. Jag ser vissa åkare, lägga ut ben och fot inför en kruva.. typ som i crossen. men för att sen gå tillbaka på fotpinnen och skrapa knä. Varför denna fot ut i första skedet?...
Simpi!