Funderingar kring Ktm 620.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Hej!

Funderar på en lekhoj i höst/vinter. Vågar man köpa en Ktm 620 96:a? Något speciellt att tänka på? Lätt att få tag på reservdelar? Hur är den att köra? Har bara kört 660 och det tyckte jag inte om pga vibrationerna.

\Masonit

Hur säker är motorn? Vilka intervaller gäller för byte av dyrare grejer som lager, kolvringar, kolv m.m?

\Masonit

Motorn är lika driftsäker som 660:n (de är ju i grunden exakt samma motor), men det har förstås dykt upp nyare reservdelar (bl.a. lager) som kan vara värt att byta till vid en större service. Vibrationerna har du också, men det är ju det som gör att man känner hur hojen arbetar, tycker jag. Min maskin blev dock mycket mildare i det avseendet efter lättning och ombalansering av vevpartiet.

Motorn är lika driftsäker som 660:n (de är ju i grunden exakt samma motor), men det har förstås dykt upp nyare reservdelar (bl.a. lager) som kan vara värt att byta till vid en större service. Vibrationerna har du också, men det är ju det som gör att man känner hur hojen arbetar, tycker jag. Min maskin blev dock mycket mildare i det avseendet efter lättning och ombalansering av vevpartiet.

Har du något recept eller info på balansfaktorer och vikter får du gärna skicka ett PM...

För övrigt så finns där delar till samtliga LC4 motorer även om en del specifika saker till äldre årsmodeller kan ta tid att få fram. ebay.de är en guldgruva då där demonteras mängder med äldre LC4 i tyskland.3000-5000 mil innan renovering är inga problem om motorn behandlas vettigt men där finns mängder av LC4 som rasar efter 2000mil pga vanvård och/eller för mycket gatmisshandel...

3000-5000 mil innan renovering är inga problem om motorn behandlas vettigt men där finns mängder av LC4 som rasar efter 2000mil pga vanvård och/eller för mycket gatmisshandel...
Det gick utmärkt att knäcka den på drygt 600 mil också trots riklig service:gnissla

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back