Funderingar kring hojbyte alt sluta åka hoj

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date
Hmm, låter intressant :)

Jag krossade min handled i en vurpa i vintras. Blev 3 plattor och 13 skruvar innan den satt ihop. Har fortfarande jäkligt stora problem med den. Gjorde även som du och slet av främmre korsbandet i v-knäet och spräckte bakre minisken. :rolleyes:

Köra skogen kan jag nog glömma ett tag. Även R6:an är en plåga att köra nuläget!

Men att sluta köra hoj är oacceptabelt! Antar att handleden kommer börja funka bra igen någon gång?

Varför inte köpa sig en hoj som är helt otippad ett tag. En helt ny sort?

Jag funderar själv på en XR1200.................... varför inte :tungan :va

Sunt tänkt :tummenupp
Har väl själv mer eller mindre ramlat över möjligheter att testa nya hojar, någon gång har ekonomin tvingat mig att tänka om och eg. köpa "vad som helst" på 2 hjul. Men alltid (hitills) har jag hittat guldkorn i varje modell (XJ:n var inte lätt, men den är ju en byggtråd nu :) ), men också aktivt försökt hitta sätt att utnyttja varje modell.
Min nästa kan förmodligen bli en bobber (för stilens skull).... fast det är klart, en Ducce 1098 hade heller inte suttit fel :)
Lycka till med sökandet och hoppas kroppen läker snabbt !

Inte köra över sin förmåga? Eller köpa värre maskiner än man kan hantera? Kanske bra tips.. Säger en som kör gubbhoj :D
Bröt höger handled på jobbet för 4 år sen, gör fortfarande ont vid belastning.. Föll från 1,5 meters höjd så det ska inte mycket till för att dom ska gå av!

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=57.718843,11.949025

Det har de faktiskt gjort nu:) fortfarande det låter konstigt att det krävs så lite kraft för att bryta armen..

Handleder och underarmar är inte dimensionerade för fall över 15kmh. Så de du får gör är att lära dig att sluta ta imot dig "Ass first it brakes the fall!"
Om jag vore du skulle de bli en SD bara för de ser så jävla råa ut får ju ståfräs bara av att titta på dem.

Inte köra över sin förmåga? Eller köpa värre maskiner än man kan hantera? Kanske bra tips.. Säger en som kör gubbhoj :D
Bröt höger handled på jobbet för 4 år sen, gör fortfarande ont vid belastning.. Föll från 1,5 meters höjd så det ska inte mycket till för att dom ska gå av!

---

Första gången blev jag påkörd bakifrån. Nu bröt jag den vid nedslaget efter ett hissnande hopp på säkert 0,5m och 30km/h. Så om dessa två faller in att jag kör över min förmåga så bör jag aldrig mer sätta mig på en hoj..

---

Jo, hade ju varit skönt om det låg någon logik i vad du säger. Saken är den att jag har kört hoj i hela mitt liv. Sommar som vinter. Både i skogen och på bana. Har nog blivit i runda slängar 50-60k mil totalt. Hojarna har varit allt från Hayabusa, Gixer 1000 till XT660 och tom HD sportster. Det som gör allt så ironiskt är att hojen som till slut fick mig var en 28hkr offroadare.

Allt är inte alltid som det verkar :rolleyes:

Jag hade nog kunnat var intresserad av en Thruxton (som du har på din avatar). Men undrar om inte caferacer stuket också blir jobbigt för handleden. Kanske en vanl Bonneville?

---

Jo, hade ju varit skönt om det låg någon logik i vad du säger. Saken är den att jag har kört hoj i hela mitt liv. Sommar som vinter. Både i skogen och på bana. Har nog blivit i runda slängar 50-60k mil totalt. Hojarna har varit allt från Hayabusa, Gixer 1000 till XT660 och tom HD sportster. Det som gör allt så ironiskt är att hojen som till slut fick mig var en 28hkr offroadare.

Jag hade nog kunnat var intresserad av en Thruxton (som du har på din avatar). Men undrar om inte caferacer stuket också blir jobbigt för handleden. Kanske en vanl Bonneville?

Crosshojar är det absolut farligaste som finns! Oberäkneligare än kvinnor och hästar.. :) fick faktiskt byta styre på thruxen pga handleden, har på raask clipon nu o det funkar ok, innan domnade gashanden! Dom nya har högre styre, inget clipon så dom bör ju funka. O man blir aldrig överraskad av dom direkt heller..

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=57.719100,11.948750

fick faktiskt byta styre på thruxen pga handleden, har på raask clipon nu o det funkar ok, innan domnade gashanden! Dom nya har högre styre, inget clipon så dom bör ju funka. O man blir aldrig överraskad av dom direkt heller..
Ja, som Twintorsk skriver, från 2008 och framåt är styret högre. Syns inte så mycket för ögat, men det märks. Annars är Bonneville ett kul alternativ.

Jag tycker att du skall ta dig till en handlare och provköra en meanstreak. Kawa vulcan meanstreak.
Paddlar på gött går att svänga med och har en inbygd hastighetsbegränsning iom att man blåser av över 150. Sitter göttigt när man vant sig vid var fotpinnarna är.
Jag har ont i knäna men det e inga belastningar på handleder heller. Det finns coola färger också jag tycker de ser trista ut i svart å silver.

Hmm, låter intressant :)

Jag krossade min handled i en vurpa i vintras. Blev 3 plattor och 13 skruvar innan den satt ihop. Har fortfarande jäkligt stora problem med den. Gjorde även som du och slet av främmre korsbandet i v-knäet och spräckte bakre minisken. :rolleyes:

Köra skogen kan jag nog glömma ett tag. Även R6:an är en plåga att köra nuläget!

Men att sluta köra hoj är oacceptabelt! Antar att handleden kommer börja funka bra igen någon gång?

Varför inte köpa sig en hoj som är helt otippad ett tag. En helt ny sort?

Jag funderar själv på en XR1200.................... varför inte :tungan :va
Usch handledsbrott är inte speciellt roliga alls.. Hur länge har du varit utan gips?
Usch du verkar haft mer otur än mig, mitt ledband som gick sönder satt dock mellan benen i underarmen/handleden.

Om jag är ute efter en hoj att åka lite längre resor på i det avseendet att det ska gå att få med sig en del grejer mer än att det behöver vara 1000cc+. Samt att det givetvis ska vara så mkt extragrejer som möjligt och så nytt för pengarna. Den ska väl gärna inte heller ha en svindyr försäkring.. budgeten är 50-70 och kan utökas vid rätt anledning.
Vilka hojar finns det då som borde kunna vara vettiga?

Usch handledsbrott är inte speciellt roliga alls.. Hur länge har du varit utan gips?
Usch du verkar haft mer otur än mig, mitt ledband som gick sönder satt dock mellan benen i underarmen/handleden.

Om jag är ute efter en hoj att åka lite längre resor på i det avseendet att det ska gå att få med sig en del grejer mer än att det behöver vara 1000cc+. Samt att det givetvis ska vara så mkt extragrejer som möjligt och så nytt för pengarna. Den ska väl gärna inte heller ha en svindyr försäkring.. budgeten är 50-70 och kan utökas vid rätt anledning.

Har du kolla äventyrssegmentet, typ....

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/in...se/sv/bike/enduro/f650gs/f650gs_overview.html

http://www.yamaha-motor.eu/se/produkter/motorcyklar/adventure/xt660z-tenere-abs.aspx

Jag har varit utan gips sedan 26:e Januari. Gick efter det med en skena i ytterligare tre veckor som jag bara fick ta av mig när jag skulle tvätta mig.

Fick börja rehab träna mitt ben (och till viss del handen) den 6:e Februari. Har efter det lagt väldigt mycket tid på att både få upp min rörlighet och min styrka. I början, första hand benet men efter att jag fick ta bort skenan även handen. Började arbetsträna för två veckor sedan och det har funkat ok (även om det gör tok ont ibland).

Idag känner jag mig helt lyrisk för jag gav mig på R6:an igen och det kändes rätt ok att köra :D Kanske inte kan köra den direkt hårt ännu men när jag provade för två veckor sedan kunde jag nästan inte köra den alls. Så det har varit stora förbättringar på bara två veckor :banana

Ang hoj för dig kanske en "typ" som tex Suzuki DL1000 skulle kunna vara någonting?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!