Funderingar angående Onsdagsgazzen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jaha då va det igång igen då, ca:25 st som körde i grupp ifrån S-oil, men vad hände med löftet att vänta in gruppen vid korsningar, jag låg sist i gruppen och tänkte filma hela formationen, men efter 10 minuter så fick Mad Mats ett litet fel på sin hoj som vi fixade på 2 minuter, resten av gruppen bara försvann och vi fick köra solo 80% av rundan :(

Att tempot är högt må så vara, men det är rätt onödigt att släppa förbi hela gänget för att sedan gasa om allihopa så att gruset sprutar på bakomvarande (yamman), ligg kvar i din position annars j-r :mad:

I övrigt så va det nice att se så många glada, men tänk på att sommaren är lång och kör med insidan, låt dig inte hetsas av det ibland höga tempot utan kör i din egen takt, körningen skall kännas rolig & harmonisk, att ligga på gränsen ger inget flyt i körningen.

Vad tycker ni???

För att det ska funka så måste man ha en sistaman.
När sistamannen kommer till korsningen så tutar eller signaleras det till förstamannen att alla är här.
Om man vill komma längre fram i leded så sker detta bäst när vi stannat eller kör sakta och väntar in.
Omkörningar är onödiga om de inte är ett måste eller totalt ofarliga.

Mr K skrev:
För att det ska funka så måste man ha en sistaman.
När sistamannen kommer till korsningen så tutar eller signaleras det till förstamannen att alla är här.
Om man vill komma längre fram i leded så sker detta bäst när vi stannat eller kör sakta och väntar in.
Omkörningar är onödiga om de inte är ett måste eller totalt ofarliga.

MrK för h-lvete....du måste ju motargumentera.... :smasha GSXR1100R

Jag knycker ungarnas cykelvimpel med 3 meter mast och monterar på min gixxer :D

När förste man ser vimpeln är det grönt att köra :tummenupp

Detta kanske låter lite ego..men, Detta är bara början med 25 st, det kommer säkert vara ännu fler som tillkommer detta året. Jag själv har inte kört med Er tidigare, och det finns många fler. Om möjligt så bör man ha mer än en (1) Tour ledare, där varje tour ledare bästämmer körväg tillsammans. Om tex grupp 1 kör betydligt snabbare är det ett fasligt väntande i varje korsning vilket tar bort tjusningen och flytet, för att vänta in övningskörare och andra som inte vill hålla ett högre tempo ( vilket är bra och förnuftigt). Man får helt enkelt göra enklare indelningar om detta med Onsdagsgazz skenar iväg. Jag menar..man kan inte vara 100 st i 1 grupp för att sen vänta in i varje korsning.

Finns många ideer frågan är bara hur man skall göra, och vem som är villig att vara Tourledare för olika grupper. Jag själv tycker Mr K, är en bra tourledare, men han kör lite långsamt:D. Skämt och sido..

Aja vi får se vad som händer, hej då

Zilversurfer skrev:
Finns många ideer frågan är bara hur man skall göra, och vem som är villig att vara Tourledare för olika grupper. Jag själv tycker Mr K, är en bra tourledare, men han kör lite långsamt:D. Skämt och sido..

Aja vi får se vad som händer, hej då
Bra förslag som jag stöttar till 100%, vi förklarar muntligt vad som gäller (alla läser inte på SH) och sen vi delar upp oss i 2 eller flera grupper, jag tar gärna hand om en långsammare grupp.

Viktigt är att alla vet var vi ska och att vi träffas på x eller y cafe och fikar gemensamt.

Snabb grupp kör lång runda och långsam grupp en kortare runda, sen träffas vi kl z på ett bestämt ställe.

Jag tycker ert resonemang är bra... :tummenupp
Kanske en rookie som jag kan hänga med ut och köra också utan att köra ihjäl mig.
Har kört ett par gånger med the Dude som förklarade att tempot på era körningar var bra mycket högre än det han och jag höll. Då körde vi inte fort men inte sakta heller.
Anmäler mig härmed också att ta position som sisteman :)

Last edited:
Dangerous_Dave skrev:
Jag tycker ert resonemang är bra... :tummenupp
Kanske en rookie som jag kan hänga med ut och köra också utan att köra ihjäl mig.
Har kört ett par gånger med the Dude som förklarade att tempot på era körningar var bra mycket högre än det han och jag höll. Då körde vi inte fort men inte sakta heller.
Anmäler mig härmed också att ta position som sisteman :)
Bra då är jag racer leader i lagom grupp på Onsdag och du är back marker, MrK leder kamakazie gruppen och utser en egen back marker.

Sen träffas alla glada på cafe xxxxx

GSXR1100R skrev:
Bra då är jag racer leader i lagom grupp på Onsdag och du är back marker, MrK leder kamakazie gruppen och utser en egen back marker.

Jag anmäler mig i din grupp. så är jag bara någonstans mellan dig och slutet. :D

GSXR1100R skrev:

Nu får jag mig nog en vinge :näsblod
Kommande två Onsdagar jobbar jag natt (börjar 19.00)
Aj aj aj... Hoppas jag kan hoppa in ändå följande Onsdagar så gott det går... Jobbar ruttna pass på 12 timmar nämnligen :huvet

Last edited:
PuDDy skrev:
Jag anmäler mig i din grupp. så är jag bara någonstans mellan dig och slutet. :D
Eftersom DD jobbar skift så utses du till back marker kommande ond-s-dag :D Kul att du tar lite ansvar, har du sett den nya filmen med ze hömp :D

GSXR1100R skrev:
Eftersom DD jobbar skift så utses du till back marker kommande ond-s-dag :D Kul att du tar lite ansvar, har du sett den nya filmen med ze hömp :D

-jag kan vara backmarker om du stampar på lite. :D lite skämt.
Nä. var har du laggt upp den??? har letat men ej funnit.

GSXR1100R skrev:
Snabb grupp kör lång runda och långsam grupp en kortare runda, sen träffas vi kl z på ett bestämt ställe.

Snabb grupp behöver inte köra långrunda eftersom MrK alltid är sen till Soil... :lol

GSXR1100R skrev:
....jag låg sist i gruppen....resten av gruppen bara försvann....att ligga på gränsen ger inget flyt i körningen.
Det är inte alla andras fel att du är en vägsnigel, farfar.

Jag kan vara sisteman också nån onsdag i din grupp micke.. jag har liksom tappat tjusningen i att rödvarva hela tiden på allmäna vägar :gnissla .. jag dyker upp på onsdag.. ha det!

:) verkar som om det tas bra beslut här ju! Nu kanske jag kan hänga med i "vimpelgruppen" och toura omkring lite :nicka
Med lite flyt dröjer det bara 3 onsdagar till!

:hej

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...