Funderingar angående insprutning

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Har lite funderingar angående insprutning

Autronic SM4 kit med givare och lång kabelhärva kostar idag 16 000sek ifrån MRM racing

Civinco stand alone för 4 cylindrar kostar idag 11 000sek med kabelhärva och givare hos street performance.

Är det värt 5000 mer för en Autronic box? Kanske lite mer då Peter Pain eventuellt kan få ett bättre pris på civinco boxen.

Rent praktist, så ligger civinco och street performance bara några kilometer ifrån mig.

Frågan är främst riktad till Peter Andersson. Men ni andra är självklart välkommna att skriva något ni med.

/

Fredrik

Jag är lite i samma sits då jag ska bygga ett nytt elsystem till bilen (med busa motor), kan heller inte bestämma mig.
Vet att det är en kille i Umeå som kör en busamotor med ett VEMS sprut, och där får du komplett box och härva för runt 8~9.000:-

Den som ska mappa den ska välja sprut, om det sen kostar 5000 mer eller 5000 mindre spelar ingen större roll i längden. Jag kör ju megasquirt på allt men det är mest för att jag kan det utan och innan, inte för att det är bättre eller billigare än nått annat sprut.
Ska du mappa själv och inte vet vilket sprut du gillar bäst så ska du inte mappa själv, hehe

Nu ska jag erkänna att jag inte känner till Autronic så pass väl vad det gäller andra funktioner såsom ev traction control och liknande men jag kör Motec på min hoj och kommer nog så göra ett tag framöver. Motec är dyrare men har en komplett lösning med styrning och loggning.

Har förövrigt en M4 PRO till salu... ;-)

/J

Spelar egentligen ingen större roll. Kolla vem som kan mappa vad, så du inte köper en box som du sen ska köra 50mil för att en duktig person ska kunna mappa skitet. Får du ännu bättre pris på Civinco så hade jag kört på det, inte använt någon av dem själv men ska fungera hur bra som helst!

Den som ska mappa den ska välja sprut, om det sen kostar 5000 mer eller 5000 mindre spelar ingen större roll i längden. Jag kör ju megasquirt på allt men det är mest för att jag kan det utan och innan, inte för att det är bättre eller billigare än nått annat sprut.
Ska du mappa själv och inte vet vilket sprut du gillar bäst så ska du inte mappa själv, hehe

Kunde inte skriva det bättre själv, Och själv kör jag Mega/MicroSquirt ,Just för att man kan börja lugnt och bygga det själv och lära sig /LR iof köpa helt färdigt .
Därmed inte sagt att Du skall välja det.
Det är en sak att bygga/köpa ett sprut , = ett gäng $$$ så har du det hemma!
Men sen Att Ställa in skiten ,,,Det är en helt annan bag.
Kan man inte /vill inte. Så lämna bort till nån som kan.
Det är många saker man måste veta lite om för att kunna montera/mappa upp ett sprut idag.

Speciellt om man skall ha mer än "bara" "sprut/tändning", typ sekvensiellt / låg/hög ohms spridare /kunna köra blandat E85/vanligt, tändstyrning med eller utan Cop( med eller utan trigger) knacksensorer laddtryckstyrning .osv

Bestäm vad Du vill att motorn/cykeln skall reagera på ( ja, varför inte kolla spinn och slip på koppling osv)då vet du hur Vasst sprut du behöver.
Lycka till :tummenupp

Hade bestämt mig för autronic sm4, men nu har Mrm racing lagt ner sin verksamhet.

Vart köper man Autronic sm4 billigast i Eu?

hej

dom i gick i konken efter ha repararerat min box:tummenupp

är det sant detta att dom har lagt ner

hej

dom i gick i konken efter ha repararerat min box:tummenupp

är det sant detta att dom har lagt ner

Måste ha varit du Peter :hihi

Så skriver dom:

2013-01-01 Vi måste tyvärr meddela att Handelsbolaget MRM-Racing läggs ner. Tidbrist att driva det parallellt med vanligt arbete har gjort det för tungt att fortsätta.

Eventuella företag som är seriöst intresserade att ta i första hand lager och Autronic & M&W ignitions agenturen Sverige kan kontakta oss!

Självklart kommer support att fortgå närmaste tiden och eventuella garantiåtaganden.

Tack för tiden som varit, vi har kämpat i över 20 år med styrsystem!

inte bra alls
jag som ska bygga en smart med busaturbo motor

På en mässa i Birmingham i helgen så visade Nira sin nya MC-box.

Den skulle kosta ca 7000kr vilket är lite billigare än alla andra alternativ. Var mycket liten box!

Den hade allt som den stora boxen förutom sekventiell tändning (dock insprutning)

Personligen tycker jag Autronics mjukvara är rörig och kass. Det finns en anledning att Ray Hall utvecklade Vipec efter Autronic. Ljusår bättre och boxarna v44/v88 är fyllda med elefantsnor så komponenterna inte vibrerar och ip-klassade.
Ett v44 ligger runt 12k och klarar allt du behöver och mer därtill.

//Erik

Back