Funderingar angående biturbo

Vad ska du köra för styrsystem?

Det gäller ju att du har en PWM att tillgå för att styra pumpen

Efter att funderat ett tag, så måste det bli autronic sm4.Har suttit och tjuvläst i den svenska manualen några kvällar nu.

Har en fråga om det går bra?
Har funderat över bränsletryck, fuelab pumpen trivs bäst på 3bar.
Regulatorn http://www.mrm-racing.se/shop/product.php?id_product=11 som jag har tittat på är justerbar mellan 2,3-6bar

Vad är optimalt bränsle tryck? För högt tryck och spridarna orkar inte stänga?

Och en fundering om regulatorn, den håller 25psi efter avstängning av pump. Innebär det att bränsle returen sitter på regulatorn?

Efter att funderat ett tag, så måste det bli autronic sm4.Har suttit och tjuvläst i den svenska manualen några kvällar nu.

Har en fråga om det går bra?
Har funderat över bränsletryck, fuelab pumpen trivs bäst på 3bar.
Regulatorn http://www.mrm-racing.se/shop/product.php?id_product=11 som jag har tittat på är justerbar mellan 2,3-6bar

Vad är optimalt bränsle tryck? För högt tryck och spridarna orkar inte stänga?

Och en fundering om regulatorn, den håller 25psi efter avstängning av pump. Innebär det att bränsle returen sitter på regulatorn?

Runt 3 bar brukar man försöka hålla men det beror lite på vilka spridare man har, Det går att trolla lite med trycket om spridarna är för små eller för stora

Jag tycker personligen att den regulatorn är lite för liten ( jag har en själv ) men det går att borra upp returen lite

Ja returen sitter på regulatorn , man vill alltid köra cirkulation i railen , men jag tvivlar på att den håller trycket nån längre stund efter avstängning

Jag tror att du mycket väl klarar dig med en SM3a 10 000:- billigare än SM4an

Jag körde hela sommaren med SM3 och klarade allt jag ville göra med denna inklusive styra koppling och laddtryck

Runt 3 bar brukar man försöka hålla men det beror lite på vilka spridare man har, Det går att trolla lite med trycket om spridarna är för små eller för stora

Jag tycker personligen att den regulatorn är lite för liten ( jag har en själv ) men det går att borra upp returen lite

Ja returen sitter på regulatorn , man vill alltid köra cirkulation i railen , men jag tvivlar på att den håller trycket nån längre stund efter avstängning

Jag tror att du mycket väl klarar dig med en SM3a 10 000:- billigare än SM4an

Jag körde hela sommaren med SM3 och klarade allt jag ville göra med denna inklusive styra koppling och laddtryck

Runt 3bar, det skriver jag upp i boken:tummenupp

Cirkulation i railen? märker att jag behöver läsa på mer här.
Innebär det att det sitter en retur på railen med? ihopkopplad med regulatorn?

Mrm racing tar 15 900 för sm4 och 3:an kostar 12 500sek, är 3:an en äldre version? eller är det en sm4 som är nedbantad?

Last edited:
Den där GT17 är väl en Kina kopia? Inte den i så fall..
Kanske den andra också är Kinaskrot eftersom dom inte skriver ut Mitsubishi? Inte den heller i så fall..

Last edited:
Den där GT17 är väl en Kina kopia? Inte den i så fall..
Kanske den andra också är Kinaskrot eftersom dom inte skriver ut Mitsubishi? Inte den heller i så fall..

De jag länkade till är kina "skräp"
Men hur mycket pressar man en turbo i en motorcykel?
Känns som det är några få sekunder innan man får slå av

Att köpa 2st nya "äkta" har jag inte råd med nu, vill kunna köpa allt som behövs för grenrörs bygget denna månaden. Så Peter p har något att pysla med

Jag provade en biltema turbo,den rasa efter 10 min. allt va krokigt och vint och fel bearbetat. Jag lämna inte ens tillbaka den, vill inte ha fler sånna.
Köp hellre begagnade riktiga turbos än sånt skit. Detta är givetvis bara mina egna erfarenheter, andra kanske har haft mer tur

Last edited:
Back