Fundering på Sporthoj.com-tshirt

Vilken T-shirt är bäst?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
förresten varför skrivs sporthoj med stort S i meningen " Här snackas det Sporthoj" ?

SirDave skrev:
förresten varför skrivs sporthoj med stort S i meningen " Här snackas det Sporthoj" ?
Precis som Sverige stavas med stor bokstav för att det är ett viktigt ord, så stavas Sporthoj med stort S.

Är det bara jag som tycker att raden, "Här snackas det sporthoj!" känns överflödig? Bara Sporthoj.com skulle räcka tycker jag.

Liten loga på bröstet (UrbanT's) och stor loga på ryggen?

Bifogat

• SH1.jpg
    SH1.jpg
    61.9 KB · Visningar: 199
  • SH2.jpg
    SH2.jpg
    35.6 KB · Visningar: 238
Sammtidigt som detta är en plagg man vill se snygg ut i är det ju ett ypperligt tillfälle att göra reklam för hemsidan. Tittar man på de första två alternativen på håll (ex utan att klicka upp en större bild) ser man knappt vad som står på gamla loggan, men klart och tydligt vad som står på den nya.

Detta kan ju vara bra och dåligt sammtidigt. Någon kanske blir nyfiken på vad som står och kanske tar en närmare titt på tröjan och tröjbäraren, men eftersom texten i sig inte är särskilt intressant kanske det är mer värt att satsa på nåt som syns? Personligen tycker jag gamla loggan är snyggare men behöver tydligare text.

:tomten

mini-knutten skrev:
Mycket snygg, "hoj" i slutet på "Här snackas.." bör nog justeras lite, ser nästan ut som "Aoi" och kanske tona ner färgen lite så att det inte tar över.
Annars tycker jag att "Här snackas.." ska vara med, det är ju lite av en slogan för sporthoj.com, speciellt om tröjorna ska användas som reklamtröjor.

twinner skrev:
Den Vänstra är grym :tummenupp
RoLLER skrev:
Mackes vänstra alternativ va snygg, fast själva loggan borde vara på bröstet.
Swedie skrev:
Schyst designexempel. Intressanta lösningar.
Borde spinna vidare lite där på Mackes ide. hmm
PacMan skrev:
Är det bara jag som tycker att raden, "Här snackas det sporthoj!" känns överflödig? Bara Sporthoj.com skulle räcka tycker jag.

Okej. Den vänstra, med loggan på mitten, utan texten "Här snackas det sporthoj" coming right up.... :Bugar

Bifogat

• tröja.jpg
    tröja.jpg
    19.1 KB · Visningar: 98
Last edited:
Lägg till i Pollen så vi kan välja mackans med den sen av det ju ett gäng andra alt som är bra

skrota "här snackar vi sporthoj" bara löjligt

Suomalainen skrev:
Håller med, svart är fränare.
:tummenupp

Tycker i alla fall att den gamla hedliga ovala loggan är klart snyggast.... Den är ju liksom orginalet.... :tummenupp

Bifogat

• tröja.jpg
    tröja.jpg
    21 KB · Visningar: 217
Macke, ser bra ut. Fast trycket kan max vara 35cm brett. Bredden på tryckplåten.

Så det kan inte gå "runt" t-shirten. Möjligen streck ut på sidorna som avslutas på ett fint sett. Något spetsigt eller en hojsiluett eller nått.

Swedie skrev:
Macke, ser bra ut. Fast trycket kan max vara 35cm brett. Bredden på tryckplåten.

Så det kan inte gå "runt" t-shirten. Möjligen streck ut på sidorna som avslutas på ett fint sett. Något spetsigt eller en hojsiluett eller nått.

Kanske skulle använda "transfer-tryck" istället?!
Ett sorts "Klistermärke" som sätts fast med hög värme (alltså inte strykjärn nu)
Vi använder det på våra tränings t-shirts och funkar kanon! Och man kan gör dem hur stora som helst! :tummenupp

Macke skrev:
:Tycker i alla fall att den gamla hedliga ovala loggan är klart snyggast.... Den är ju liksom orginalet.... :tummenupp
Den svarta va riktigt snygg :tummenupp
Om man ska ha med nickname så kan man sätta det med liten text i nacken.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!