Fundering om Gas Gas 125EC

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Supermotard eller ej, plastraket är det icke. Men ni grusbuskillar kanske kan hjälpa lite här.

Har fått span på en 02'ans Gas Gas 125EC, registrerad och klar för gatbruk om jag så önskar. Priset är 29 000 kr från MC-firma.

Vad säger ni? Någon erfarenhet av Gas Gas?

// Virre
 
ZpiX skrev:
Supermotard eller ej, plastraket är det icke. Men ni grusbuskillar kanske kan hjälpa lite här.

Har fått span på en 02'ans Gas Gas 125EC, registrerad och klar för gatbruk om jag så önskar. Priset är 29 000 kr från MC-firma.

Vad säger ni? Någon erfarenhet av Gas Gas?

// Virre


Skulle nog inte säga att man ska köra väg med den..Det är vrid man vill ha på
väg=kubik.Kör själv en 250 ec (min 3:de) i skogen men vill inte gärna köra väg med den.
Ska man köra 2-takt bör det vara minst 300cc.
Annars är gasgas ett bra val med fina grejer på orginal som håller.
 
gas_utt skrev:
Skulle nog inte säga att man ska köra väg med den..Det är vrid man vill ha på
väg=kubik.Kör själv en 250 ec (min 3:de) i skogen men vill inte gärna köra väg med den.
Ska man köra 2-takt bör det vara minst 300cc.
Annars är gasgas ett bra val med fina grejer på orginal som håller.

Har i huvudsak inte tänkt att köra väg, kommer att bli leka i skogen och lite bana. Plus att flickan ska få träna lite teknik på den innan hon går över till RS'en. Vi får se hur det går. Kommer väl att byta upp mig senare om jag tycker att den känns för klen :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top