Fundering kring sport light?

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Sitter just nu och jagar en Honda CBR 600F, verkar inte finnas alldeles för många av dem. Dålig hoj eller finns det bättre bang för samma peng? :confused:

Vad finns det för andra alternativ att gå på i samma segment? Vad jag förstått är R6:an en sk. R- hoj vilken inte skall jämföras med denna?:brinnerup

Någon som sitter och klämmer på lite info...? :hojcbr

Menar du med R6; yamaha R6? Skit samma förresten...
En yamma R6 och CBR 600 RR är en annan typ av cykel...
Mer kräm, hårdare/sportigare chassi...

Känns lite som olika typer av hojar (CBR F vs CBR RR) även om det i grunden borde var en gemensam "plattform".

Men det är säkert en riktigt bra vardagscykeln - förmodar att den känns trött om man är van vid sporthoj (R-cykel)...

Vilken årsmodell letar du efter? För så ovanliga är dom ju inte ;)

Om du menar cbr 600f -11
så är väl yamaha xj 600 diverson f närmaste konkurrent?

från -96 och framåt har jag kollat.

Att jämföra en CBR F3 med en R6'a är lite som att jämföra äpplen med bananer :rolleyes:
Problemet är väl snarare att CBR F'en är såpass bra att folk väljer att behålla hojjen :katt
En ER6F från kwasakaki kanske kan vara ett allternativ? Dock inte lika mycket drag i dom. Annars är det nog bara Yamaha Thundercat som är likvärdig, har dock aldrig kört en själv :katt

Då finns det riktigt, riktigt gott om dom ju ;)

Även om folk inte skriver ut "f " i annonsen så är alla cbr600f fram till -03 när cbr600rr kom. I usa såldes cbr60f fram till 2007 tror ja, så med import går det att hitta nyare sådana också

Last edited:
Men det är säkert en riktigt bra vardagscykeln - förmodar att den känns trött om man är van vid sporthoj (R-cykel)...

Förmoda inte det då..

Tjejens CBR600F -97 går som skottet, skyfflar upp framhjulet utan ryck, slit eller koppling och hade inga problem att hänga med nyare R600:or på raktframrace på bana när jag testade den på Sviestad.

Däremot är ergonomin annorlunda, snällare med högre styre, flackare gaffelvinkel och lägre, mjukare sadel osv.

Hur fjädrings- och bromskompnenter står sig låter jag vara osagt för jag inte provkört nån R-hoj i samma ålder och CBR600F -97 vs Daytona 675 eller R6 07< känns orättvist.

Har en -97 som är nybesiktad imorgon.

Bara att hämta! :tummenupp Inte lagt ut den än och slipper jag alla tattare som ringer om man lägger ut den på blocket kan du få snabb-rabatt!

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...