Fundering kring klipp i motorn?????

"Tyvärr utgick jag från att Ninja man också visste det och skrev därför inget om det".

Jag vet mycket väl vad det snackas om när det gäller luftskruvar men jag är inte så insatt i just dessa förgasare som jag har på hojen (har bilmekanikerutbildning från 88 då det fortfarande var förgasare på volvobilarna :) ), sen pratade jag och visade mina förgasare för en gammal mc-guru förra säsongen och han påstod att det var svårt att ställa om dessa förgasarna men det verkar som han har fel i denna frågan då jag fått många tips och idéer iom denna tråd vilket jag är mycket tacksam för :tummenupp sen är det så också att "man kan aldrig ställa en dum fråga man kan bara få dumma svar" som en vis man sa en gång och jag tycker att jag bara fått bra svar här så tack allihop jag uppskattar denna dialog då jag har ett problem som jag vill lösa men ville inte lösa utan att ha lite och stå på så man inte klantar sig :1pajas och står där med pungen i brevlådan. Förgasarna är original KEIHIN som sitter på hojen så vet alla det med, men jag antar att de flesta vaccum förgasarna fungerar på samma sätt.

Tack för all hjälp, jag har fått lite att pilla med så jag meddelar senare hur det gått.

Ninja man

Ninja man skrev:
... Förgasarna är original KEIHIN som sitter på hojen så vet alla det med, men jag antar att de flesta vaccum förgasarna fungerar på samma sätt. ...
Javars, det får man väl säga. Det är till och med så att de SU och Strombergare som du antagligen fick pilla på under din utbildning fungerar enligt samma principer. Dock är dom fula som stryk. :)

För övrigt har du just vunnit en gratis fotvandring till Hongkong för längsta mening någonsin på SH! :D
Sorry, men du bjöd ju på´t! :tummenupp

Kawa1300:
Eftersom Ninja man har fått bra svar så antar jag att du och jag glömmer alla dispyter och fokuserar på att fortsätta hjälpa om det nu skulle behövas.

Robban_C skrev:
Kawa1300:
Eftersom Ninja man har fått bra svar så antar jag att du och jag glömmer alla dispyter och fokuserar på att fortsätta hjälpa om det nu skulle behövas.

Naturligvis...

Choke on!!...*ler*

Ha det

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...