Fundering kring Estonia!?

Och, tänker man att fören vattenfylls hastigt o lustigt så blir det ju lite samma sak, tämligen lite motstånd i vattnet mot ett tämligen strömlinjeformat skrov....och även tar i beaktande stålets densitet kontra vatten....jooo- då kan nog även ett delvis luftfyllt skepp sjunka rätt snabbt, med hög anslagsenergi....
ja, klart det kan gå fortare. Mitt exempel var för att visa att TROTS mycket låg hastighet är det massa energi som ska tas omhand.
 

"Men att de skulle ha orsakats av ett främmande fartyg som kolliderat med Estonia avfärdas av utredarna. Det finns inga tecken på sprängning.

– Det finns inga bevis för att skadorna orsakades av explosioner eller kollision på ytan, säger Jonas Bäckstrand.
Utredarna har intervjuat tolv överlevare som befann sig under bildäck när färjan började ta in vatten. De borde ha uppmärksammat hålen i skrovet, enligt Jörgen Zachau, utredningsledare på SHK.

– Ingen nämner någon skada i skrovet. Vi tror inte att de överlevt om hålen i skrovet varit där när de flydde, säger han."
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top