Fundering ang uppkörning!

Söderman_cbr600

Lev nu, inte sen...
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
BMW F800GS, Montesa 250cc trial
Nån som har koll på vilken tid man ska klara terpentin banan på vid uppkörningen, Har hört 20 sek. av någon, 24 av nån annan! :va

Söderman_cbr600 skrev:
Nån som har koll på vilken tid man ska klara terpentin banan på vid uppkörningen, Har hört 20 sek. av någon, 24 av nån annan! :va

20. Har aldrig hört siffran 24, eller någon annan heller för den delen.

Skalman skrev:
20. Har aldrig hört siffran 24, eller någon annan heller för den delen.

Fick för mig att jag oxå hade hört siffran 24 sek nånstans, men min körlärare sa att det är 20 sek, nothing more nothing less... :)

Måste man ha med någon sorts "intyg om förarutbildning" till uppkörningen?

det är 20sek, men om du skulle köra på 24 så kan du bli godkännd ialla fall. om du kör säkert.

Hoppas det är serpentinbanan du menar. Men det är klart, terpentinbanan hade nog varit roligare... :hihi :fyllisar Vägverket anser att provet ska klaras på ca. 20 sek. Huvudsaken är att dom bedömer att du framför din hoj kontrollerat. Om du skulle hamna på 20.5 sek ska inte spela nån roll så länge kontrollen finns.

Det spelar mindre roll hur snabbt du kör, det viktigaste är att du kör säkert. Ta det nu med en nya salt, kör du på 30s blir du naturligtvis inte godkänd.
Jag körde på 16s :yoparty

Biifer skrev:
Det spelar mindre roll hur snabbt du kör, det viktigaste är att du kör säkert. Ta det nu med en nya salt, kör du på 30s blir du naturligtvis inte godkänd.
Jag körde på 16s :yoparty

ja körde oxå på 16s.. blankt..

Huvudsaken är som sagt inte att du klarar det under 20 sek, det är att du har bra flyt i övningen.

Jag tror att om du kör för sakta säger han åt dig att köra igen, men jag tror inte du "kuggar" på det även om det går för sakta andra gången, sålänge du visat att du kan.

Jag körde på 17, fast då visste jag att jag kunde ta det lungt. Det är inte så kort tid som det låter!

Jag körde vid övning på runt 20 sek. men på uppkörningen tog det säkert 25 sek! Han godkände mig direkt i alla fall, han sa att jag hade ett fint flyt och jämn takt, det var det viktigaste. Hellre att det går sakta och ser kontrollerat ut enlig uppkörningslärarna!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT