fundering ang: fälgar

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
nu när det är vinter så tillbringar man ju en del tid till att porrsurfa efter grejor till kärleken ,
det är många som säljer fälgar till diverse hojar ( mycket pengar ) visst är det porrigt med magnesium eller kolfiber fälgar och visst blir det lite mindre ofjädrad vikt men finns det verkligen någon som köper dom ??
Jag tror inte jag har sett några som kört med andra fälgar än orginal men frågan kvarstår ..
är det någon här på forumet som handlat kanske ??
mvh per

Det är väl otroligt ovanligt på gathojar. Jag har nog inte heller sett någon som har riktigt speciella fälgar. Men är det inte annorlunda på banan, det finns väl RR nissar i sverige som har god ekonomi eller? :confused: :va

Sitter smidda OZ original på millen.... Pris... dyrt.

Per r1 skrev:
nu när det är vinter så tillbringar man ju en del tid till att porrsurfa efter grejor till kärleken ,
det är många som säljer fälgar till diverse hojar ( mycket pengar ) visst är det porrigt med magnesium eller kolfiber fälgar och visst blir det lite mindre ofjädrad vikt men finns det verkligen någon som köper dom ??
Jag tror inte jag har sett några som kört med andra fälgar än orginal men frågan kvarstår ..
mvh per

Ställ frågan i en samling Ducatister så får du andra svar....

Har sett en svart Ducce 748 med olackade kolfiberkåpor och fälgar med kolfibernav å ekrar, fälgbanorna var dock nå lättmetall.
Killen hade lagt en förmögenhet på italienskan.

grymt läckert

det väcker ju habegär hos den tråkigaste V-max ägaren tillomed ..
men men det brukar ju vara så att smakar det så kostar det ;)

Förresten, finns det någon fördel med ekerfälgar. Finns ju kanonsnygga kolfiberfälgar med ekrar :va

RSV_R skrev:
Sitter smidda OZ original på millen.... Pris... dyrt.

Visst är det sjönt att slippa tjafsa med basic-gejer som fälgar, fjädring- och, bromskomponenter etc. Det finns till och med ett svenskt uttryck för hydrauliska bromsledningar som inte är av självfjädrande typ. Inte helt säker men "Stål-omspunna bromsslangar" tror jag det heter. Rätt märkligt egentligen. :lol

Klart man har magnesiumfälgar på hojen, Marvic Penta. Går just nu och väntar på en uppsättning till med Marvicfälgar som jag köpt på Ebay till mitt Streetfighterprojekt.
Min hoj

Per r1 skrev:
mvh per

Det är idioti att köpa andra fälgar om du inte ska tävla seriöst.

Mavve skrev:
Det är idioti att köpa andra fälgar om du inte ska tävla seriöst.
varför det? det är ju samma sak som att man köper nya fälgar till bilen - DET ÄR SNYGGT :tummenupp

Dessa kanske det blir till min hoj så småningom :banana

Bifogat

• marchesini.gif
    marchesini.gif
    113.8 KB · Visningar: 82
Precis! Det är ju snyggt också....
:)
brinckis: Dom där såg ju lite ut som mina, i formen då!

Bifogat

• IM000943.jpg
    IM000943.jpg
    127.2 KB · Visningar: 61
Här är ett par riktigt mysiga fälgar...

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen