Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skaffa körkort eller dra tillbaka till moppenet
Också ska det ju finnas en gammal och vis suris som alltid vet bäst.
Är fullt medveten om att det är korkat att köra utan kort. Men då får jag väl vara korkad då. Körde ju utan kort när jag köpte den innan jag ställde in den för vintern och projekt start.
Jag är ett år äldre än dig, men tack för att jag är gammal och vis![]()
Ja, det är väl inte det smartaste, men jag är en sån som det inte spelar någon roll vem som läxar upp mig. Lär mig aldrig.![]()
På motorcykel finns det bara en som läxar upp dig. Det är inte farbror blå. Det är farbror Döden. Ta bort strypningen på din 750:a, ut och gasa på för att känna hur det känns, gör ett litet litet misstag i hög fart, vilket du ganska säkert kommer att göra, och du är död.
Eller har du koll på vad som händer om du tex trycker hårt resp mjukt i frambromsen mitt i en kurva?
Bakbromsen i samma? Motorbromsa hela kurvan? Gasa i kurvan? Plötsligt ligger massa grus på 70-vägen pga väglagning, det svänger mycket, massor av stressade bilister och lastbilar bakom dig som vill köra om dig huller om buller om du sänker farten för mycket. Hur gör du då? Hur ska du tvärnita när du ligger i 120 och det plötsligt är stopp där framme pga olycka?
Detta är ingen moralpredikan, det är en kör-inte-ihjäl-dig predikan.
Ta körkort för faen.
Så du kan överleva där ute i mer än fem minuter inte bara genom tur utan också genom riktig träning och kunskap.
Håller med ovanstående talare, ta kortet. Va målinriktad å gör det till ditt projekt, försök att få me en polare också så blir ännu bättre. Jag och brosan fixade lappen ihop, körde upp samma dag och vi klarade oss 26 maj 2009Känslan går knappt att beskriva, de va strålande sol denna dag och vi hade varsin sprillans ny hoj ståendes i garaget. Nästan så jag får gåshud när jag tänker tillbaks
Grejen är den att det är inte så jävla jobbigt, vi började ta körlektioner i mitten på april och körde upp 6 veckor senare.
När du väl skrivit in dej på körskolan, snacka med dom, tala om dina mål, va ödmjuk och påläst så kommer dom hjälpa dej på bästa sätt.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |