Funderar pa att importera en Honda X4, tips!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejs!

Är just nu i Estland & sprang pü en Honda 1300 X4 av 2002 ars modell, nu undrar jag lite....det verkar som jag kan köpa denna hoj för ca 65.000:- svenska kronor, hojen är nyligen importerad frün Tyskland & har endast rullat 270 mil, ser ut som ny....

Jag har inte hittat info om just X4:an, undrar om nagon här vet lite mer...?

Länk till en X4 ifall ni vill veta hur dom ser ut....för övrigt en riktigt cool & STOR hoj! :D

http://www.bsmotoring.com/2002/02apr18_1.htm

Emotser garna tips om denna hoj...känns som att det är riktigt mycket MC för pengarna...

/Tack! :tummenupp

Såg också flera sådana när jag var på besök i baltstaterna i sommras. Verkar vara populära där nere. :tummenupp

ähh! skit i dom...x4 e cool finns inte så många i svea men dom finns så delar torde man få tag på...lite v-max stuk men maxen e grymare :tummenupp

Farsan har en. En -97:a som han köpte -00. Funkar kanon. En V-max utmanare om man så vill, dock så får V-maxen´s förare vänja sig vid att stirra på X4:ans baklyse....Mycket motor som V-max, men den har nåt V-maxen inte kommer i närheten av -väghållning. Jag har kört den ganska mycket och den går att lägga ner så stöveln går i backen men man ska ha klart för sig att det är en tung hoj. Min GSX1100 från 83 känns lättare..... Sen är gaffelvinkeln ganska flack så det är lite bryt&bänd när man vill lägga ner. Men den följer snällt och bergstadigt sitt spår när man väl är där. Org. har den ca 97hk på slangen, kan låta lite men den har mycket vrid, ca 125nm.
På farsans hoj har vi byggt om org. avgaset för att få lite ljud och där finns MASSOR att göra. Släppa loss 20hk är inte en överdrift. Sen läste jag för länge sen att man kunde(sant el. falskt, vet ej) sätta dit nån årsmodell tändbox från CBR900 och få den "ostrypt". Hastighetsstrypningen tas bort lätt genom att knipsa av en kabel i lamphuset. Har skiss på avgasombyggnaden.
Bra långfärdshoj bortsett avsaknad av kåpa. Alltid nån som stannar och tittar. Det är ju trots allt en customhoj med riktig motor(läs 4cyl. :D ) och väghållning med bra bromsar.

Just my humble opinion

Tack för tipsen & info grabbar! :tummenupp
(kul att det finns trevliga snubbar här med! :tungan

Jag kommer nog ej att importera, det är för mycket meck med imort, dessutom räcker min Hornet ett tag till...kanske byter upp mig till en Hornet 900 senare!

tack ska ni ha!

/Klas

chrille_08 skrev:
Farsan har en. En -97:a som han köpte -00. Funkar kanon. En V-max utmanare om man så vill, dock så får V-maxen´s förare vänja sig vid att stirra på X4:ans baklyse....Mycket motor som V-max, men den har nåt V-maxen inte kommer i närheten av -väghållning. Jag har kört den ganska mycket och den går att lägga ner så stöveln går i backen men man ska ha klart för sig att det är en tung hoj. Min GSX1100 från 83 känns lättare..... Sen är gaffelvinkeln ganska flack så det är lite bryt&bänd när man vill lägga ner. Men den följer snällt och bergstadigt sitt spår när man väl är där. Org. har den ca 97hk på slangen, kan låta lite men den har mycket vrid, ca 125nm.
På farsans hoj har vi byggt om org. avgaset för att få lite ljud och där finns MASSOR att göra. Släppa loss 20hk är inte en överdrift. Sen läste jag för länge sen att man kunde(sant el. falskt, vet ej) sätta dit nån årsmodell tändbox från CBR900 och få den "ostrypt". Hastighetsstrypningen tas bort lätt genom att knipsa av en kabel i lamphuset. Har skiss på avgasombyggnaden.
Bra långfärdshoj bortsett avsaknad av kåpa. Alltid nån som stannar och tittar. Det är ju trots allt en customhoj med riktig motor(läs 4cyl. :D ) och väghållning med bra bromsar.

Just my humble opinion

Jäkligt fräck hoj som jag inte fattar varför inte Honda plockade in till Sverige :va Ahlqvist här i Götet sålde visserligen några nya med det var vad jag förstår mer som en liten Pr grej :) Köp den. Kan vara kul om det kommer fler sådanan till Sverige :tummenupp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2