Börjar få ett sug att göra något för en själv och varje gång jag ser bakåt till när man var "gladast" så minns jag min första R1:a... känslan att bara starta den som 20-åring efter haft ZXR400 tidigare var ju... ja en bra känsla om vi säger så Jag googlade och fick upp den i resultatet och pang lade den i tråden med bara bilder:
https://www.sporthoj.com/forum/show...inga-ord-(MC-relaterat)&p=6400867#post6400867
Den R1:an blev tyvärr stulen efter några månader från Eskilstuna mitt på dagen när jag studerade något ämne. Den togs utanför fönstret där jag satt. Hela SH hjälpte till och det visade sig den hade synts till i Södertälje. Åkte dit med Anders (Dee_cati) från Arboga och vi fick tag på folk som sett den osv, men fick aldrig se själva hojen.
Efter inbjudan av folk i USA så befann jag mig i USA bara veckor senare och gjorde en livsresa..., sen hemma blev det RR, relation, livet och ja mycket hände. Jag har nu ett hus och ett garage som står tomt (utöver skräpet...). Man söker väl en ny partner också i livet, men hoj går nästan före just nu
Jag har en mental bild av att där ska stå en R1:a med förgasare. Ja, förgasare ger en charm insprutning aldrig kan ge. Den ska kallstartas på de kallaste dagarna för att känna morret, vibrationerna och man känner suget att den ska rastas på en varm tidig vårdag.
Mitt dilemma nu är att ö.h.t. hitta ett exemplar av R1:a som jag tycker har en bra grund. Finns en turbo på Blocket, men nja. Och de andra har lite fel färger och rätt höga mil men det får man nog förvänta sig.
Sen växellådorna på R1rna från den tiden var ju inte fantastiska, mycket mellanlägen. Det var 00 det förbättrades eller var det 01r?
Jag vill helst att den ska se exakt likadan ut, vill ha ett MIG high-pipe slipon, i övrigt original. Dock kommer jag få den omlackerad i SH-färger
Som ni märker är jag lite insnöad, men vad var det igen man ska ha koll på på dessa tidiga R1r? Och har ni direkta tips om en R1:a i den skepnad jag söker finns... tipsa gärna
https://www.sporthoj.com/forum/show...inga-ord-(MC-relaterat)&p=6400867#post6400867
Den R1:an blev tyvärr stulen efter några månader från Eskilstuna mitt på dagen när jag studerade något ämne. Den togs utanför fönstret där jag satt. Hela SH hjälpte till och det visade sig den hade synts till i Södertälje. Åkte dit med Anders (Dee_cati) från Arboga och vi fick tag på folk som sett den osv, men fick aldrig se själva hojen.
Efter inbjudan av folk i USA så befann jag mig i USA bara veckor senare och gjorde en livsresa..., sen hemma blev det RR, relation, livet och ja mycket hände. Jag har nu ett hus och ett garage som står tomt (utöver skräpet...). Man söker väl en ny partner också i livet, men hoj går nästan före just nu
Jag har en mental bild av att där ska stå en R1:a med förgasare. Ja, förgasare ger en charm insprutning aldrig kan ge. Den ska kallstartas på de kallaste dagarna för att känna morret, vibrationerna och man känner suget att den ska rastas på en varm tidig vårdag.
Mitt dilemma nu är att ö.h.t. hitta ett exemplar av R1:a som jag tycker har en bra grund. Finns en turbo på Blocket, men nja. Och de andra har lite fel färger och rätt höga mil men det får man nog förvänta sig.
Sen växellådorna på R1rna från den tiden var ju inte fantastiska, mycket mellanlägen. Det var 00 det förbättrades eller var det 01r?
Jag vill helst att den ska se exakt likadan ut, vill ha ett MIG high-pipe slipon, i övrigt original. Dock kommer jag få den omlackerad i SH-färger
Som ni märker är jag lite insnöad, men vad var det igen man ska ha koll på på dessa tidiga R1r? Och har ni direkta tips om en R1:a i den skepnad jag söker finns... tipsa gärna