Funker Vogt skrev:Ja, om du skall ha en R-hoj 600-1000 kubik så ja.
BMW har försäkring för alla sina hojar. K1200s (164 hästar) kostar 6 papp år helförsäkrat som mest av alla deras modeller.
Honda Blackbird kanske du också räknar som touring? Den är i nivå med K1200s i försäkring och är helt klart sportig men inte det optimala valet runt någon go-cart-bana så klart.
Det finns givetvis en anledning till att koltrasten är billig i försäkring kontra hondas andra hojar i R-klassen.
Jo, jag räknar faktiskt blackbirden som en sporttouring... Men å andra sidan kan man ju fråga sig vad kriterierna är. Om det är att man ska kunna åka långt, snabbt och förhållandevis bekvämt så fins det faktiskt en massa sporthojar som passar in på det. Men nog om det.
6 000 är ju iofs inte mycket i försäkring, är det oavsett person då eller?
Det jag menar är att märkesförsäkringarna har en massa villkor som inte gör dem speciellt lämpliga för exv yngre personer (Exv, Hondas dubbla självrisk som då blir 25 000 under 24 år eller vad det är) eller för den delen folk som har de sportigare hojmodellerna. Men visst, det är ju de som är mest utsatta, men jag tycker det smakar lite surt i munnen när även de som har avtal med fabrikanterna själva är så ovänligt inställda till sporthojarna...
Jaja, jag borde väl inte klaga, som 19-årig tjej finns man i princip inte ens med i statistiken => väldigt bra försäkringspremier...