funderar på Motard....

Lindgren

MML
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
GSXR 600
har en Gixxer 600 nu å jag funderar på å sälja å skaffa en Motard istället

inge fel på gixxern förutom dom höga försäkringarna....
nu till några frågor vilket märke ska man hålla sig till ( finns alltid delade meningar) vilken CC o.s.v några speciella svagheter eller nåt man ska tänka på gällande motard köp ?

Ställd dig i kö som alla andra med sådana frågor och få inga svar eller så söker du lite!!

Sorry. kunde inte låta bli!

Lindgren skrev:
2264702 har en Gixxer 600 nu å jag funderar på å sälja å skaffa en Motard istället

nu till några frågor vilket märke ska man hålla sig till ( finns alltid delade meningar) vilken CC o.s.v några speciella svagheter eller nåt man ska tänka på gällande motard köp ?

Bytte själv från zx9r -02 till crf 450 hm motard -05 (ny). Visst det blir lite meckande med hojen, byter olja/filter ca var 5 tim (överdrivet kanske?) ventiler kollas var 15:e och kolvbyte ca 50 tim. Det finns ju andra motarder som har längre intervaller, tex KTM 660, 625, Suzuki DR-Z 400 men de blir ju större och klumpigare och inte lika roliga (tror jag) som tex crf450, qvarna, husaberg 650, ktm 525 och aprilia sxv osv.. Jag tycker personligen att motarden är roligare än sporthojen, särskilt på småvägar och i eller runt byar/städer där man kan wheela utan att det ska gå i 140km/h och mer. (ok, vissa sporthojsåkare kan säkert köra på bakhjulet i lägre hastigheter) Lekfaktorn är mycket större på motarden än sporthojen så var inte rädd för att byta.. :yoparty

Lindgren skrev:
2264702 har en Gixxer 600 nu å jag funderar på å sälja å skaffa en Motard istället

tja thomas?

Klart du ska skaffa en motard :tummenupp

En 625-640-660 är klart roliga hojar. 640´n är inte så slö som alla säger. Så prova dig fram. Kom ned på macken så får du testa min.

Back