Funderar på en miniDV kamera!

Lg skrev:
skoja inte,jag har meckat hela kvällen och får inte till det, de enda jag kan komma fram till är att jag måste ha en firewire kabel, jag får inte ens datorn att "känna igen" kameran, den hittar inte nånting annat än minneskortet via USBn. Den hittar ingen DV-enhet, fattar fan inte vad som är fel.

Nu har ju inte hag en HC42a, men dock en DCR-TRV14. Saknar ju dock en hel del fina finesser. Jag skulle ha den till att filma barnen med från början. Så den är ju inte ultimat för MC-filmning.
Jag har uppdaterat alla drivrutiner, försökt med S-video. Men jag tror jag måste använda iLink för att ljudet skall följa med.
Eller vet någon annan varför inte ljudet funkar med USB? :confused:

Thunder skrev:
Nu har ju inte hag en HC42a, men dock en DCR-TRV14. Saknar ju dock en hel del fina finesser. Jag skulle ha den till att filma barnen med från början. Så den är ju inte ultimat för MC-filmning.
Jag har uppdaterat alla drivrutiner, försökt med S-video. Men jag tror jag måste använda iLink för att ljudet skall följa med.
Eller vet någon annan varför inte ljudet funkar med USB? :confused:

Funkar bilden men inte ljudet så kan det bero på att datorn saknar codec för ljudet.

försökt med s-video? då måste du även föra över ljudet via ljudkortet med en separat kabel.

UltraMarine skrev:
Funkar bilden men inte ljudet så kan det bero på att datorn saknar codec för ljudet.

försökt med s-video? då måste du även föra över ljudet via ljudkortet med en separat kabel.

Sedär! :)
Men hur får jag tag i rätt codec? Borde det inte vara med i den programvaran man installerar från medskickad skiva?
När det gäller S-video så hittade jag nu ljudutgången, men programmet som följer med kameran hittar inte kameran. Det gjorde den inte innan heller.

MoYa skrev:

Tack för länken.
Beklagar dock, jag har besökt den hundra gånger och det har inte hjälpt. Har skickat mail men inte fått svar. Jag ringde supporten men det var 19 personer i kö. :gnissla
Jag får väl åka till närmsta Sony-kontor och sitta ner i receptionen och vänta antar jag. För att åka till någon återförsäljare är ju ingen idé, där finns ju bara finniga, okunniga säljare utan intresse. :fatta!

Okej. Jag får panik, jag kan inte få av filmen från DV bandet i kameran till datorn, installerat alla drivers,kameran finns i enhetshanteraren men ingen annanstans, inte ens med original mjukvara funkar det. vad är det för fel? :confused:

Lg skrev:
Okej. Jag får panik, jag kan inte få av filmen från DV bandet i kameran till datorn, installerat alla drivers,kameran finns i enhetshanteraren men ingen annanstans, inte ens med original mjukvara funkar det. vad är det för fel? :confused:

Jag antar att du redan testat följande saker, men ändå:
Ha laddaren i kameran så den har kontinuerlig ström.
Att du installerat USB och mjukvara i rätt ordning.
Testat att byta USB-port. (Det felade för mig, fick testa tre olika innan det funkade).
Koppla ur alla andra USB-saker.
Starta om skiten totalt. (Jag gjorde det fem gånger innan det funkade).

Sedan kan man ju testa att dansa vilt till AC/DC framför datorn och svära hejdlöst. Kasta lite vigvatten. Funkar inte det så öppna fönstret och kasta ut hela paketet. :argpådato

hjälp

har problem nu igen jag med att få över den till datorn från sony hc42....har filmen på minneskortet och har fått överfört förr film med firewire men nu kommer endast fel meddelanden när jag skall använda pinnacle studio 10...skickar en bild med fel meddelandet. har kameran i play/edit läget och i kopplat i-link kabeln... :va :confused:

Bifogat

• fel1.GIF
    fel1.GIF
    17 KB · Visningar: 52
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu