Oj oj, kul tråd om mitt seriösa bygge som jag hållt på med sedan 2007. Som vanligt här på sporthoj går man inte på fakta utan svävar lätt ut. Hade du velat vet nått om hojen hade bara varit o fråga. Jag vet mer eller mindre allt om den modellen sen jag gjort en del förbättringar. Då jag haft många olika hojar och köpte den mest för skoj och som alla säger det goda priset spelade väl in. Grejer att anmärka på en original har värdelös väghållning, dåligt drevad, rost undertank som standard, analog instrumentering = ush, äckligt styre o hålla i, gaffel med fjädrar som inte är tillverkade rätt så att de gnaver upp metalspån i inloppen, osv osv. Motorn går iof fint men det fanns en del som blev utbytt från fabrik på -04:ans modeller. Generalagenten i Sverige ska vi inte prata om, som inte tar mkt till ansvar. Däremot finns det en kille i SKorea som lever på att skeppa delar direkt från Hyosungs fabrik till rimliga priser världen över. Vilket har gjort att det är lätt och billigt att få tag i delar. Så gafflen är bytt just för att den oftast har det felet som inte generalagenten vill stå för och menar på att det inte är så farligt, därför köpte jag en ny och köpte willbers KIT fjädrar som inte orsakar detta då de är hornade i hörnen och inte bara avkapade med en vinkelslip

och hårdare olja. Bak dämpare är ditt satt för 6400 kr och special fjäder med gas för bli av med det sunkiga svajet, som tidigare nämt är den nervös vid fullt pådrag ut ur kurva och en styrdämpare är väl det ända som saknas nu. Vad jag försökte förmedla med 120 kmh texten var att den är mycket mer piggare nu och svara mycket bättre upp till 170 gör givetvis mer men omkörningar och annat kul blir enklare, innan så upplevde jag den som seg och det känndes jobbigt o köra motorväg med den. Samt det äcklig styret/fastlimmade handtagen belv snabbt utbytt till ett fatbar med progrip med hantagsvärme för tidiga och sena höstar. All el till lampa och hastihetsmätare är dragen med vattentäta bilkontakter som är lödda och har krympslang i ändarna, samt skydds strumpa för att motverka kabelnav alltså inga sockerbitar eller sån skit. Sensorer som finns är vatten, hig/low beam, varvstop, neutral, utbytt cykeldator till trailtech vapor och med dash kittet för att få integrerade lampor. Nytt bakdäck inte heller billigt, lättat drivpaket för att få bättre drevning mot orginal, ISR bromsar och skivor för bättre bet (följer inte med i priset), black pearl lack från freddys lackerare för ca 12000 kr svart så klart

, 2bros slipon (följer inte med i priset) dyrt nytt, AIS-kit för att få bort avgas reningen för bättre avgasvärde vid bänkkörning. Finns även hugger och undertray i samma färger som övrig kulör på hojen (följer inte heller med i priset). Hojen säljes för att den blivit ståendes då jag bara pysslar med Roadracing nu och har inte haft tid med den, totalt bygg pris landade runt 100 000 kr med inköp av hojen, finns en massa kvitto och den är servad på en riktig verksta som kan ventil justera och byta olja och inte en moppe verksta som Hyosung oftast är kopplade till här i Sverige. Den är inte bes som den står nu utan kom och hämta pris då den ligger ute som till samma pris som en utan allt detta. Den har heller aldrig varit omkull eller på bana även om man kan tro det med all denna utrustning, men då man ser den förstår man, då det inte finns några repor och extra mkt klarlack samt att serienr taggen på ramen har skyddsplasten kvar. Kort och gott en rolig hoj som nästa ägare säker få glädje av då allt som är tråkigt är åtgärdat.