Funderar på en fzr1000 -92

flyger skrev:
2128610 Jag kan tala om för dig att nästa lediga besiktningstid i falun för mc är 23/8 just nu. 12/7 i Borlänge och 10/6 i Hedemora :3freak

ahha ja då va ju de bara att glömma.. :huvet
synd de.. får ta och kolla på en annan i närheten dock en 89:a men den verkar ochså vara i gott skick och desutom besiktad... fast den va ju shyst den jag hade riktat in mig på

btw hur fick du fram de uppgifterna ?? kanske finns nå annan station i nån liten håla här i närheten som har tid :)

Last edited:
NigHtHawK skrev:
2128622 ahha ja då va ju de bara att glömma.. :huvet
synd de.. får ta och kolla på en annan i närheten dock en 89:a men den verkar ochså vara i gott skick och desutom besiktad... fast den va ju shyst den jag hade riktat in mig på

Att få tid hos bilprovningen tycks vara en aning komplicerat just nu, jag var in på deras hemsida och sökte tider flera gånger om dagen innan jag hittade en tid där någon måste ha lämnat återbud. Det blev jag glad för. :banana

Kan du tänka dig en liten premiärtur till Uppsala så finns det besiktningstider redan nästa vecka. :tummenupp

Jag fick helt enkelt fram uppgifterna genom att kolla var det finns tider att boka för min motorcykel. Mycket försiktigt så jag inte raderar min nuvarande bokning bara. Har du några stationer du vill att jag ska kolla så hjälper jag gärna till.

Såg att det fanns en tid i mora nästa vecka men man måste tydligen äga motorcykeln innan man kan boka tid. Om gamla ägaren bokar så försvinner den tiden när man byter ägare ändå.

Last edited:
flyger skrev:
2128658 Att få tid hos bilprovningen tycks vara en aning komplicerat just nu, jag var in på deras hemsida och sökte tider flera gånger om dagen innan jag hittade en tid där någon måste ha lämnat återbud. Det blev jag glad för. :banana

Kan du tänka dig en liten premiärtur till Uppsala så finns det besiktningstider redan nästa vecka. :tummenupp

Jag fick helt enkelt fram uppgifterna genom att kolla var det finns tider att boka för min motorcykel. Mycket försiktigt så jag inte raderar min nuvarande bokning bara. Har du några stationer du vill att jag ska kolla så hjälper jag gärna till.

ja typ ludvika eller vansbro skulle jag kunna tänka mig att de skulle finnas nån tid hos.. såg på vansbros sida detta
"Öppet hus 2006
Lördagen den 6 maj har stationen öppet hus för motorcyklar och entusiastfordon klockan 08.00-13.00. Ingen bokning krävs."

såg ju bra ut fast jag tror inte jag hinner köpa hojen till dess för jag jobbar eftermiddag.. fast de e ju en liten by så dom kanske har tider.. om du ville kolla skulle de va guld..

NigHtHawK skrev:
2128682 ja typ ludvika eller vansbro skulle jag kunna tänka mig att de skulle finnas nån tid hos.. såg på vansbros sida detta
"Öppet hus 2006
Lördagen den 6 maj har stationen öppet hus för motorcyklar och entusiastfordon klockan 08.00-13.00. Ingen bokning krävs."

såg ju bra ut fast jag tror inte jag hinner köpa hojen till dess för jag jobbar eftermiddag.. fast de e ju en liten by så dom kanske har tider.. om du ville kolla skulle de va guld..

Båda börjar ha lediga tider i mitten av juni.

flyger skrev:
2128695 Båda börjar ha lediga tider i mitten av juni.

jahaja.. ja få se hur man gör.. e ju ledig på fredag så de kan ju gå då och sen dra upp till vansbro.. men jag hittade en till 92:a fast närmare och me lite godsaker som Akrapovic slip-on och renoverad gaffel.. och för ung samma pris.. får ta och kolla den lite me så att den inte e obesiktad me

har hittat en YZF 750 R här på hemmaplan en 94:a
om man jämnför fzr och yzfr vilken är att föredra då.. vet att yzf en e 750 och de e ju lite synd men om man struntar i kubik och hp vilket jag tror e typ 100 på 750n. vad e det som skiljer.. de e samma pris på den och den jag va inne på tidigare... dock va den här närmare och besiktad.. dock så säger ägaren som inte har koll på motorer att de e låg tomgång på den.. och jag kan bara komma på att de e att justera upp.. eller finns de nåt dyrt som kan gå sänder på dessa som resulterar i låg tomgång ??

har yzf samma problem med olje förbrukningen och sånt.. skulle va bra me lite basic info om dessa med om nån vet.. för nu har kompisarna börjat kolla hur de blir me hoj åkning i sommar och hoj semestrar...

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...