funderar på CBR 1000RR -2006 när service???

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
tja,,. funderar starkt på denna: http://www.blocket.se/vi/19734053.htm?ca=6_s

rätta färgkombinationen och hyffsade mil.. men när ska stora servicen ventiljusteringen göras?.. åkte ju på den på min gamla CBR 600 FS -2001 var ingen billig historia om man ville ha stämpeln i boken.. nåt mer som man bör veta om dom ?

MVH//Marcus

Har haft exakt en sån. Bra hoj, lite trött i jämförelse mot de andra literdräparna men en stabil hoj i allafall. Oförmånlig försäkring tyvärr. Iaf om du har tänkt använda IF. Ventkoll är väl runt 4k mil gissar jag. I övrigt är servicarna som de andra literrejserna. Säkert ungefär lika dyra också.

ventiljusteringen är vid 2400 mil som på alla andra av hondas R hojjar om jag inte har fel.

ventiljusteringen är vid 2400 mil som på alla andra av hondas R hojjar om jag inte har fel.

Jepp! Plus att det ligger en service vid 1800mil!

Bara yamaha som har ventiljustering vid 4000!

Köper du en 05 istället blir märkesförsäkringen billigare pga av att den är 4år!
Som någon annan skrev är den lite tröttare än de andra literhojarna men chassiet är mkt neutralt och bra!

Jag är snart uppe på 4800 servicen på en 07a och vad jag kan komma ihåg så är de enda större kostnaderna som uppkommit att jag fick byta bromsskivorna fram vilket ju inte ar så himla billigt, typ 7000 kr eller vad det var för båda med jobb o allt.
samt att jag tycker den äter bromsklossar.
Dock så är väl 4800 en storservice med byte av tändstift mm om jag inte missminner mig så det lär väl kosta en del.

Ja kan rekomendera den hojen.
Extremt fin och pedantiskt skött :tummenupp

ok, ja verkar grymt fin.. men blebv lite fundersam nu,, kollade upp den och såg att den haft 5 ägare på mindre än 2 år ! vet du varför.. såg att du också kom från trelleborg;)

MVH//Marcus

ok, ja verkar grymt fin.. men blebv lite fundersam nu,, kollade upp den och såg att den haft 5 ägare på mindre än 2 år ! vet du varför.. såg att du också kom från trelleborg;)

MVH//Marcus

de kan va pga försäkringen, ganska många som byter ägare för att avställa hojen under vintern om man har helårsförsäkring...

Det är som Najib säger...
Det är för att slippa försäkringen som ägarbytet är gjort.
Så det är inget attvara orolig för.

Det är som Najib säger...
Det är för att slippa försäkringen som ägarbytet är gjort.
Så det är inget attvara orolig för.

ok, jo han sa samma sak, så det är väl så.. men ändå.. så skulle aldrig jag göra, måste ju räcka med at bara ställa av den.. käns ju dåligt att sälja en hoj med många ägare, även om det inte gör så mkt, så ser det ju lite tokigt ut.. men men blir nog denna hojen.. rätta färgerna iaf =)

ok, jo han sa samma sak, så det är väl så.. men ändå.. så skulle aldrig jag göra, måste ju räcka med at bara ställa av den.. käns ju dåligt att sälja en hoj med många ägare, även om det inte gör så mkt, så ser det ju lite tokigt ut.. men men blir nog denna hojen.. rätta färgerna iaf =)

Jo men i dagens läge så är 90% av alla försäkringar helårsförsäkringar som man inte kan bli av med annat än om man "säljer" hojen. med andra ord, ställer du av hojen när du har helårsförsäkring så måste du fortfarande betala premien..

Jo men i dagens läge så är 90% av alla försäkringar helårsförsäkringar som man inte kan bli av med annat än om man "säljer" hojen. med andra ord, ställer du av hojen när du har helårsförsäkring så måste du fortfarande betala premien..

okok, jo det är nog sant.. köpte den igår iag.. så blir att leta slipon, kåpglas osv osv .. tips på nån som kan ha nå roliga prylar?

MVH//Marcus

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey