Funderar på att köpa ny hoj!

sladden99

Har man inte vurpat, så fegar man...
Gick med
24 May 2003
Hoj
R1/KTM
Går i tankarna på att köpa ny hoj.
Tidigare hojar: Honda xr600r, Husaberg fs650,Yamaha szr 660 (Streetfighter),

Funderar på en R6... Å Vad har ni för posetiv å negativ å säga om den..

Vill ju kunna ta hojen till jobbet´å även kunna åka några mil...
Men även så vill ja ju kunna leka med hojen.
Så då går tankarna även i att bygga om nästa hoj till SF......

Mvh sladden

Jag har en R6:a och den är grymt rolig att köra, men man måste varva den som ett svin men det är bara roligt vid lite mer inspirerad körning. Däremot så är den jobbig att ligga och smygköra med på lite större vägar. Blir så mycket upp och nerväxlingar så fort du kommer ikapp en bil och måste köra om. Gott om kraft på dom högre varven, inte på dom låga!

Mycket trevlig hoj, visst måste man växla en del för att få det riktiga klippet i motorn men det är ju halva nöjet med körningen. Jag ser inte det som ett problem i all fall.

Har provkört många olika hojar men få har kännts lika bra som R6:an. Dock är detta högst personligt då jag t.ex. inte alls gillar GSX-R 1000 som många andra hyllar som en toppenhoj.

Jag ska sälja min (pm:a om du vill köpa....;) ) till förmån för en husaberg motard men om jag skulle fortsätta åka sporthoj på gata skulle jag inte byta bort min r6:a än på länge.

Någon mer som kan säga nårot om R6:an???

Hur e den å leka med??? Går d lika bra att leka i lägre farter som i högre??

Bra hoj att bygga streetfighter av???

Den enda hoj jag kan jämföra med är den gixxer jag kör idag kontra en skramlabra R6:a -01 jag ägde innan. Visst går det att leka med rexan men det kräver sin förare (inte jag :D ). Omdrevad har jag ingen aning om hur den fungerar. Rexan är en förbannat trevlig hoj men jag blev smått fundersam då jag bytte för jag trodde att gixxerns mätare visade fel om jag jämför hur de uppträdde i kurvor. Rexan är mycket nervösare samt att du märker farten mycket mer vilket ger att om du är ovan så kör du saktare, med gixxern håller jag en högre sittfart. Rexans stora fördel är formatet, det känns verkligen som du sitter i hojen. Summa sumarum ett bra köp :yoparty

Förstår inte varför R6 när det finns R1.. samma pengar å ägandekostnader +- ett par hundra i mån, köra ihjäl sig kan man på det mesta, inte hojjen det handlar om. Vad handlar det om gör de som väljder R6 ? :va

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D