Funderar på att köpa en Monster!

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati 1098s -08
Tjenare

Funderar på att köpa en Ducati Monster års 2006-2009.Tänker använda den för att glida vid stranden och köra från cafe till cafe.Helst någon modell med massa lull-lull.Någon som kan ge mig lite råd eftersom jag ser att det finns en hav av olika Monster modeller,+ att jag fattar mig noll just på Ducati.Tacksam för svar
 
Fighta 1098:an.

S4R är fin, sån hade jag kunnat tänka mig.
 
Här är mitt Monster S2R 800
bild-1.jpg
 

Bifogat

  • profilepic42914_1.jpg
    profilepic42914_1.jpg
    24.6 KB · Visningar: 196
Last edited:
Är du inte nöjd med 1098an? Perfekt strandraggarsporthojskombinationsmaskin.

Håller med Ducati ovan S2R är tuffa.

Jag hade fortsatt med sporthoj dvs behållt 1098an men du kanske skall ha en monster också? Eller du kanske bara skrivit att du har en 1098 (då du skriver att du har 0 Ducati koll) ja ja bla bla :koffein
 
Tänkte sälja min -09 696 till våren för nyköp. Lite extra delar i kolfiber, termisystem, ny ecu och ommappad. Pm:a mig så kan du få lite mer info och bilder :)
 
Jag menade att jag fattar mig noll på Monster,har aldrig haft eller kollat på de innan.1098an är såld
 
Jag har kollat in S4R S Testastretta,och jag är helt såld på den.Kan någon förklara vilka årsmodeller ska man satsa på?Vilken skillnad är det på 2006 och 2009.Kommer de ut varannat år med ny chassie och motor som japsarna gör?Tacksam för svar
 
Jag hade en 600 Dark. Rolig leksak men motorn räcker inte till. Så om jag vore du skulle jag satsat på 900+. Det är ofta folk byter sig upp från monster 600 bara efter ett år.
 
Mitt råd-Köp ingen som börjar med en 6a. Tröttnar fort. Köpte själv en 696 år 2010. Bytte 2011 för att den va tråkig. men fina är dom......80 Hkr i 696an räcker kanske till för just dej ?
 
Jag har kollat in S4R S Testastretta,och jag är helt såld på den.Kan någon förklara vilka årsmodeller ska man satsa på?Vilken skillnad är det på 2006 och 2009.Kommer de ut varannat år med ny chassie och motor som japsarna gör?Tacksam för svar
Här finns lite info om Ducati-modellerna.
http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Ducati.htm
2009 kom den nya generationen Monster, 696 och 1100.
Ducati byter inte modeller lika ofta som japsen, man förfinar lite varje år typ.
Är du sugen på en S4RS så kan jag bara gratulera, mycket mos, mycket attityd, lättsvängd som en Djurgårdsfärja.
Gör inte misstaget att prova en sån först och en 600 sen utan att ha druckit massor med kaffe, stor risk att somna annars :)
 
S4rs:en är härlig. Vätskekyld dock och det gör en naken hoj lite fulare. Urkraften i den kan möjligen balansera upp osnyggheten.
 
Monster 1100 EVO har en trevlig motor, stark men inte snabb. Härlig gång o känsla som gjorde körningen kul.
Bra körställning jmf med äldre Monster (189cm) känslan/kvickheten i chassit blev jag inte särskilt tilltalad av, dock var det stadigt o fint.
 
nu har jag jävligt tur med att en polare är en ducati fantast,och att han byter hojar jävligt ofta...jag har provkört dom alla och de jag kan säga är att ingen ducati monster kan jämföras med streetfighter 1098 eller va de e ,..den e så jävla grymt stark o lätt. sen var s4rs testretta eller va den heter väldigt bra åxå..
 
Har haft två monster. En 900 -00 och den nuvarande S4R -08. Båda roliga hojar men S4R:en klart roligast av de två. Kanske beror på de nästan 60+ hästarna jmf med 900:an....:tungan.

Rätta mig om jag har fel men hade inte S4R 2006 Desmoquattro-motorn?

IMGP0909.JPGDSC_1186_3.jpg
 
Last edited:
Monster 900 -99

iofs äldre än du önskar, men dom håller måttet
Delar finns i drivor om man vill göra om och pilla


DSCN6878a.jpg
 
Köp en monster 1100 EVO!
Var på Ducati stockholm i fredags och provsatte en sån.
Grymt snygg hoj med en godkänd motor.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top