Funderar på att inkassera en ZX-7R

Schnabbe

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
ZX-7R, KX 125
Tjena!

Håller på att leta förstahoj nu... idag hittade jag en Kawasaki ZX-7R, -97a eller -98a, (är inte riktigt säker på det ännu) som gått knappa 3000 mil för 38 000:- vilket jag tycker verkar vara en schysst pris :) med tanke på att hojen verkar vara i bra skick!

Tycker ni att priset verkar ligga rimligt?

Nu skulle jag gärna vilja ha era reflektioner över denna hoj, vad jag har hört så ska den vara lite tung, men jag tror att det funkar alldeles utmärkt åt mig.

Skulle gärna vilja ha lite tips på vad jag ska kolla lite extra efter när jag åker och provkör hojjen! :confused:

Over and out!

Skön maskin! Stabil och förtroendeingivande. Höjer man den lite i bak så blir den lite mer snabbstyrd. Priset tycker jag verkar lite högt, prova att få ner den några tusen.
Årsmodell är ganska oväsentligt då det enda som ändrats med modellen så vitt jag vet är färgsättningen.
Schysst första hoj både körmässigt och utseendemässigt. :tummenupp

Extra bra med försäkringskostnaden...

Edit: Sär skrivning

Jag har aldrig provkört en zx7r, men ändå är jag kär :)
vad jag har hört:
Kanonmotor! drar som fasen från 3000
liiite komprimerad körställning
Billig försäkring
Något hög vikt kanske..

Men det är den snyggaste Hoj som gjorts i mina ögon :kär

Schnabbe skrev:
Tjena!

Håller på att leta förstahoj nu... idag hittade jag en Kawasaki ZX-7R, -97a eller -98a, (är inte riktigt säker på det ännu) som gått knappa 3000 mil för 38 000:- vilket jag tycker verkar vara en schysst pris :) med tanke på att hojen verkar vara i bra skick!

Tycker ni att priset verkar ligga rimligt?

Nu skulle jag gärna vilja ha era reflektioner över denna hoj, vad jag har hört så ska den vara lite tung, men jag tror att det funkar alldeles utmärkt åt mig.

Skulle gärna vilja ha lite tips på vad jag ska kolla lite extra efter när jag åker och provkör hojjen! :confused:

Over and out!

Kolla det vanliga dvs drivpaket,servicebok.framgaffel och styrlager osv.
Har själv en 7:a som jag är väldigt nöjd med. Men som sagt är den ju lite tung och har längre hjulbas än cbr .gsx-r och r1/r6. men andra sidan har den en störtskön RÅ gång som många andra inte har. Slanga går men det kräver teknik (som jag tyvärr inte har) lycka till :tummenupp

Lånar din tråd lite.
Vet någon om det är stor skillnad på en ZX-7 och ZR-7 ?
Tänkte inte på utseendet utan vrid/hästkrafter osv.

Det verkar ju inte vara några större fel på modellen, så det kanske helt enkelt bara är att slå till om den är i fint skick! :banana

Äntligen :yoparty

poZ skrev:
Lånar din tråd lite.
Vet någon om det är stor skillnad på en ZX-7 och ZR-7 ?
Tänkte inte på utseendet utan vrid/hästkrafter osv.
Tja, enligt www.bikez.com (reklamvarning på den sidan!) så har

ZX-7R 121hk & 78 Nm (på 203kg torrvikt) medans
ZR-7 får nöja sig med 76hk & 63Nm (205 kg torr)

ZX:en var ju tänkt att vara en superbikeutmanare när den kom för snart 10 år se'n, medans ZR:en är en trevligt allround-hoj. Har bara kört den förstnämnda, och vill minnas att den var helt ok - rätt spartansk, men stabil, bra bromsar men en aning tung, jämnt drag i motorn utan det där jätteklippet. Fast mycket är ju ganska relativt...
/F.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...