fundera på ny hoj!

THOR_MX

min click
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
2 st husabergare
vad ska man köpa för hoj? har ju två st husa nu. men skulle vilja ha en rolig hoj samtidigt som man inte behöver skruva på jämt som med husabergarna.
lite sugen på allt från sport till street fighter.
har varit och provkör er6n och xt660x.
några förslag?:va :va

Hondas Fmx 650?
Ktm Superduken e grymt rolig oxå..
Eller en Triumph speed triple?
Beror ju på vad du tänkt lägga ut...

är väl in på köpa kanske en ny hoj. men får se vad man har råd till med ha ha

Provade en Superduke 07 i sommras.
Den var nog det roligaste leksak jag kört he he.
Men den var på tok för dyr att äga.
Köpte en Honda fmx i söndags och den kostade
mig bara 2800 i halvförsäkring helår. Och den
går att ställa av när man känner för det. Blir
då en garage försäkring som kostar 260 i helårs
försäkring (IF). Den e inte det snabbaste jag kört.
Men den duger på vägen.

är väl in på köpa kanske en ny hoj. men får se vad man har råd till med ha ha

Kolla min annons. Aprilian är ny och behöver inte skruvas likt en husaberg:fakta

Med en SMC kurs som jag bjuder på kostar försäkringen på mig 21 år i stan 350kr/månad:)

Edit extra avgassystem och diodbakljus följer med:)

deal?:gnissla

Last edited:
Nu ska man ju inte jämföra husorna med xt660, fmx mfl då det är helt olika hojar. Er6 är ju populär och är nog den bäste av dem tre alternativen men titta då hellre på ktm 625/660, Husqvarna sm 610 eller honda xr 650. Är du inne på streetfighter så kanske kawa z750/1000 kan vara ngt - dem har du dessutom 1 års vagnskadegaranti på vid nyköp - nackdelen är ju att det inte är twin utan vanlig rad 4 vilket ju gör att där inte är så mkt vrid vilket jag tycker där ska vara på en motard/streetfighter. Annars finns ju ducce HM oxå och det är en kanonhoj. Dessutom har ju Aprilia kommit med 2 nya hojar - dorseduro (tror jag den heter) och shiver som är på 750 cc om jag minns rätt.

har ju varit inne på att köpa en r6 och bygga om. men har ju kört cross sen lite och vill ha det botten vrid som finns. tycker det är så jävla synd att behöva varva sport hojar för att det ska hända något.:tungan men tackar för alla förslag

*/ ?>
Back