Fun Bike

Är alltid trevlig :)

Ids inte hålla på och krångla. Om jag kan hjälpa nån att inte handla hoj av en oseriös firma är det värt 400 spänn.

Den går fint förresten, alltid nått :D
 
Är alltid trevlig :)

Ids inte hålla på och krångla. Om jag kan hjälpa nån att inte handla hoj av en oseriös firma är det värt 400 spänn.

Den går fint förresten, alltid nått :D
Lite si och så med min läskunnighet idag upptäckte jag nyss. Jag blandade tydligen ihop dig och TS.
Oaktat det och beloppet så gäller mitt råd även TS.

Not sent from an I-Thing!
 
En handpenningen är inte bindande, så tillvida företaget inte haft utlägg för den tilltänkta affären. Lite enkelt förklarat.
Så är det en begad hoj dom har haft ståendes i butiken så är det bara kräva att handpenningen skall betalas tillbaka utan omsvep. Nekar dom så faller dom hos KO.

/ C
 
Har varit i kontakt med KO och jag ska göra så som RymdeBörje föreslog.

Har hittat flera forum där FunBike inte beter sig som en bra försäljare.
 
Har varit i kontakt med KO och jag ska göra så som RymdeBörje föreslog.

Har hittat flera forum där FunBike inte beter sig som en bra försäljare.

Bra där :tummenupp

Tjoa till när allt är klart, kan jag skicka trådlänken till dom via våran lilla konversation :hihi
 
Funbike har idag fredag 12:12 lagt ut en Kawasaki ZR-7 på blocket till försäljning, en -00 precis som den TS var intresserad av.
Något har hänt, frågan är hur dem löste handpenningen ?
 
Som motpol till en tråkig affär (eller snarare till en utebliven affär?) så vill jag gärna påpeka att Funbike har gjort extremt mycket bra saker också, där servicen har varit så outstanding så man nästan fått dåligt samvete. Tråkigt att det inte verkar ha blivit så denna gång.
 
Jag har aldrig haft några problem med Funbike. Jag beställde en ciggkontakt för några veckor som inte har kommit, dock så upplyste säljaren mig om att den var slut hos Duells så det får ta sin tid.
 
Köp från en annan firma och berätta för den nya firman vad Funbike utsatte dig för och att du startade en tråd om det på ett internetforum:tummenupp
Du kommer då att bli behandlad bra!
Ingen vill ha dålig kritik, och jag vet att Funbike kan vara riktigt kassa ibland.
Det är ingen rolig butik att gå in i längre, glädjen har på något sätt försvunnit, det finns väldigt få MC-firmor som är "roliga" att gå in i nuförtiden. För typ 10 år sedan så älskade jag att gå in i Stockholm MC-Varuhus, AVA MC och Lelles MC, nu går jag bara dit om jag "måste" köpa något. Troligtvis så kommer jag att behöva gå in i MC-varuhuset när nya Honda Monkey kommer, men det är ingen upplevelse jag ser fram emot.
 
Köp från en annan firma och berätta för den nya firman vad Funbike utsatte dig för och att du startade en tråd om det på ett internetforum:tummenupp
Du kommer då att bli behandlad bra!
Ingen vill ha dålig kritik, och jag vet att Funbike kan vara riktigt kassa ibland.
Det är ingen rolig butik att gå in i längre, glädjen har på något sätt försvunnit, det finns väldigt få MC-firmor som är "roliga" att gå in i nuförtiden. För typ 10 år sedan så älskade jag att gå in i Stockholm MC-Varuhus, AVA MC och Lelles MC, nu går jag bara dit om jag "måste" köpa något. Troligtvis så kommer jag att behöva gå in i MC-varuhuset när nya Honda Monkey kommer, men det är ingen upplevelse jag ser fram emot.

Eftersom TS tycks ha löst problemet med Funbike så vill jag säga till dig 2 Wheeldrive, lev som du lär.

Lever själv som du lär och skulle gladeligen köra 30 mil enkel resa för en mc affär just för att inte gynna någon som jag avskyr.

Det ska vara kul att köpa hoj, eller vad tycker du ?
 
Har varit i kontakt med KO och jag ska göra så som RymdeBörje föreslog.

Har hittat flera forum där FunBike inte beter sig som en bra försäljare.

Lite nyfiken på om/hur du löste problemet med Funbike ?
Informationen kan komma till nytta för andra framöver, inte bara angående Funbike utan i största allmänhet.

Tacksamt om du vill svara här i tråden. Mvh CBR1
 
Som motpol till en tråkig affär (eller snarare till en utebliven affär?) så vill jag gärna påpeka att Funbike har gjort extremt mycket bra saker också, där servicen har varit så outstanding så man nästan fått dåligt samvete. Tråkigt att det inte verkar ha blivit så denna gång.

Så är det säkerligen.
Tyvärr är det väl alltid så att bajs luktar mer än rosor.
 
En gång ingen gång osv osv. Yada-Yada.
Det finns ju förvisso grader i hur rätt kunden alltid har men är inte branchen lite för liten för mindre bra exempel? Hoppas de tar sig i kragen
 
Lite märkligt är det.. Verkar vara en hel del som fått problem med just fördröjning av rutinen kring ägarbytet. Jag skriver rutinen, för hos en seriös firma är rutinen att man gör ägarbytet direkt på datorn med kunden framför sig!
Denna firma verkar ha satt i system att göra detta moment lite hip som hap när det passar. Vad de sen har för vinning själva av detta har jag inte lyckats fundera ut..
Min bästa vän köpte en ny ZZR1400 Performance där för nåt år sedan. 2 veckor efter köpet upptäckte han att han fortfarande inte stod som ägare!!
När historier går från mun till mun kan det lätt bli en höna av en fjäder. Men man kan ju undra vad de håller på med!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top